رادیو تهران به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه های مختلفی را روی آنتن می‌فرستد.

اعلام برنامه‌های رادیو تهران در روزهای تاسوعا و عاشورا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، ویژه برنامه های «شمیم کربلا»، «حسینیه تهران»، «بین الحرمین»، «باران نامه» و ... در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه رادیویی تهران موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می شود.

شمیم کربلا

«شمیم کربلا» ویژه برنامه گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که در روزهای تاسوعا و عاشورا به صورت زنده از ساعت ۱۰:۴۰ تا ۱۶ روی آنتن می رود. در این ویژه برنامه با افراد خاص که زندگی آنها تحت تاثیر داستان قیام عاشورا بوده همچون همسران شهدا، جانبازان و همسران شهدای مدافع حرم گفتگو می شود. علاوه بر این در این برنامه به سیره زندگی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام حسین(ع) و ... پرداخته می شود.

در ادامه به صورت نمایشی به داستان زندگی علی گندابی و رسول تُرک پرداخته خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی محمد بخشایش و با اجرای سیدجواد تشکری روی آنتن رادیو تهران می رود.

باران نامه

زنده نگاه داشتن و ادامه راه امام حسین (ع) از سوی شهیدان مدافع حرم، محور اصلی ویژه برنامه «باران نامه» رادیو تهران است. این برنامه در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۶ با نامه نوشتن خواهر یک شهید مدافع حرم برای امام حسین (ع) شروع و در ادامه با یادآوری واقعه کربلا برای نسل قدیم و آشنایی نسل جدید به پایان می رسد.

شقایق نامه

برنامه «شقایق نامه» در روز تاسوعاو عاشورا، آثار سید حسن حسینی شاعر، مترجم، نویسنده و پژوهشگر معاصر ایرانی را از ساعت ۱۰ برای شنوندگان بازخوانی می کند.

عبور آه تا شانه های ماه

ویژه برنامه «عبور آه تا شانه های ماه» با آیتم های مختلف از ساعت ۶:۴۰ به واقعه کربلا و فرهنگ عاشورایی می پردازد و با معرفی کتاب در حوزه قیام امام، ارزش ها و سنت ها و ادبیات عاشورایی را تبیین و تشریح می کند، بخش دیگری از برنامه به داستانک های دفاع مقدس و انطباق آن با واقعه عاشورا پرداخته می شود.

نی نامه

«نی نامه» از دیگر برنامه های رادیو تهران است که در این آن، گفتگو با شخصیت های مشهور آیینی از ساعت ۹ صبح به سمع مخاطبان می رسد. مضمون این برنامه مستند بحث مفاهیم و ارزش های نهفته در فرهنگ عاشورا است و در ادامه به مفاهیم انسانی و معنوی پرداخته می شود.

همچنین در این برنامه با شخصیت های آیینی درباره شور و شعور حسینی، واقعه عاشورا و مرثیه‌خوانی در رثای سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و ... گفتگو می شود.

تالار وحدت

«تالار وحدت» ویژه برنامه موسیقی عاشورایی و آیینی است که قطعاتی از نوحه‌ها، آواها و نواهای آیینی ویژه ایام سوگواری تدارک دیده است و هر شب از ساعت ۲۳ برای عزاداران حسینی پخش می شود.

حسینیه تهران

همزمان با آغاز ایام ماه محرم ویژه برنامه «حسینیه تهران» هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ پخش می‌شود. هدف این برنامه برپایی یک حسینیه رادیویی برای عزاداری‌های دهه اول محرم است. برنامه ای که گزیده‌ای از سخنرانی‌های سخنرانان، مداحی مداحان تهرانی و مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت(ع) در مساجد، حسینیه‌ها و هیأت ها را پخش می کند.

«همنوایان»، نمایش «خورشید و خاکستر»، «تهران من»، «سنگلج» و ... از دیگر ویژه برنامه هایی هستند که در این روزها از رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می شوند.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار می گیرند.

همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.