مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی گفت: ۵۰درصد تلفن های مسکن مهر گلبهار و بینالود از زمان نصب ، هیچ گونه استفاده ای از آنها نشده است.

خانه های خالی خدمات را  هدر می دهند/ راکد بودن  ۵۰درصد تلفن های مسکن مهر گلبهار و بینالود

حسن اروجی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: شرکت مخابرات درباره وضعیت تلفن ثابت شهر گلبهار کم کاری نکرده است.

 وی تصریح کرد: برای مجتمع های شهر گلبهار که در حد قابل قبولی خانواده ها در آنجا سکونت داشته باشند ، تلفن ثابت نصب شده است اما در بعضی از مجتمع ها که تنها ۵تا ۱۰ درصد افراد ساکن شده اند نمی توان تجهیزات و امکانات را برای این تعداد نصب کرد.

اروجی بیان داشت:  از این رو باید جمعیت خانوار های این مجتمع ها به سطح قابل قبولی برسد و حداقل ۵۰درصد از این خانوارها تقاضای خرید و استفاده از تلفن ثابت را داشته باشند تا این تجهیزات مورد نیاز مستقر و نصب شوند. زیرا در گذشته برخی مجتمع های این شهر تقاضای نصب تلفن ثابت را اعلام کردند ولی بعد از نصب تجهیزات و امکانات تنها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد برای خرید شماره تلفن اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی افزود: متاسفانه  در حال حاضر در شهر گلبهار ۵۰درصد شماره هایی که نصب شده اند بلا استفاده هستند و از زمان نصب هیچ گونه فعالیتی نداشته اند و تاکنون خریدی از سوی آنها در زمینه تلفن ثابت نکرده اند. 

اروجی با بیان اینکه مناطق مسکن مهر تقاضای چندانی برای خرید تلفن ثابت ندارند، ادامه داد: مسکن مهر بینالود نیز از این حیث دارای وضعیت مشابهی است  به طوری که در ابتدای ساخت این پروژه اعلام شد که بالغ بر ۳هزار خانواده در این منطقه سکونت دارند اما بعد از استقرار و نصب تجهیزات تنها در حدود ۳۰۰ خانوار تقاضای خرید امتیاز تلفن ثابت را اعلام کردند و مابقی تجهیزات همچنان در این منطقه خاک می خورند در حالی که برخی از مناطق دیگر استان به این تجهیزات نیاز مبرم و فوری دارند.

وی با اشاره به اینکه در خانه های مسکونی خالی سرمایه گذاری انجام شده برای ارائه خدمات هدر می رود و فردی از این امکانات استفاده نمی کند، افزود: کابل و سایر تجهیزات مخابراتی با هزینه های بالا بویژه در شرایط تحریم در واحدهای مسکونی بکارگرفته شده است که سال ها است فردی در آنها سکونت ندارد ، بنابراین در نصب و استقرار تجهیزات به منظور ارائه خدمات باید اولویت بندی صورت بگیرد.   

اروجی تصریح کرد: برای پوشش بهتر اینترنت در روستاهای خراسان رضوی در قالب طرح  USOهمراه اول ،  ایرانسل و های وب  پروژه هایی طراحی و در حال اجرا دارند، که  با بهره برداری از این پروژه ها وضعیت اینترنت در روستاها بهبود پیدا خواهد کرد.

وی  در مورد سرقت کابل ها و تجهیزات مخابراتی در برخی از مناطق استان  نیز گفت: متاسفانه آمار سرقت کابل های مخابرات طی چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده است و این موضوع در اغلب نقاط خراسان رضوی رخ می دهد  که باعث برخی گلایه مندی برای مشترکین شده است اگرچه جایگزینی این کابل ها و تجهیزات به سرعت انجام می شود تا  ارائه خدمات به مردم دچار وقفه طولانی مدت نشود.

وی در مورد اختلاف مخابرات با شهرداری مشهد در زمینه نصب برخی دکل ها در سطح شهر نیز گفت:  در حال حاضر اختلاف بین این دو مجموعه برای فعالیت های مخابراتی به حداقل رسیده است و فعالیت ها طبق فرایند و روالی که تعریف شده است در حال انجام می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.