معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: در راستای کمک به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برای نخستین بار در محرم امسال ۹ هزار تخته فرش به هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه‌های شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی به‌صورت امانی تحویل داده شد.

تحویل ۹۰۰۰ تخته فرش حرم امام رضا(ع) به هیئات مذهبی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، امین بهنام  با  اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اجرای مراسم‌های عزاداری در فضای باز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امسال ۹ هزار تخته فرش ۶ و ۱۲ متری به هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه‌های شهر مشهد برای اجرای مراسم‌های عزاداری واگذار شد.
وی بیان کرد: سال گذشته بالغ‌بر یک هزار و ۵۰۰ متر تخته فرش در دهه پایانی ماه صفر به ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی تحویل داده شد که امسال با توجه به حجم درخواست‌های افراد برای دریافت فرش‌ها این اقدام به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.
بهنام افزود: فرش‌های امانی پس از پایان مراسم عاشورای حسینی به کارگاه فرش کنه بیست برای گندزدایی و شستشو تحویل داده می‌شود تا مجدداً برای مراسم‌های دهه پایانی ماه صفر در داخل حرم مطهر و یا ایستگاه‌های بین‌راهی استفاده شود.
معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی اضافه کرد: در مناسبت‌های پیش رو و همچنین نمازهای یومیه و انجام فرایض عبادی بالغ‌بر ۸۰ هزار مترمربع از صحن‌ها حرم مطهر امام رضا(ع) مفروش می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.