فرماندار مشهد گفت: اگر حس نوکری و خادمی نسبت به مردم در وجود ما مسوولان ایجاد شود، عاقبت بخیر خواهیم شد.

 عاقبت بخیری مسوولان در گرو خادمی مردم است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا هاشمی در شورای اداری شهرستان مشهد افزود: شهید رجایی به این خاطر ماندگار و عاقبت بخیر شد که در پست خود دچار غرور نشد و همچنان پس از گذشت سالها از ترور و شهادت این شهید بزرگوار، مردم برای دوره ریاست جمهوری وی افسوس می‌خورند.

وی خواستار الگو قراردادن شهید رجایی توسط مدیران شد و ادامه داد: نباید ارتباط مسوولان با مردم خدشه دار شود و کرونا بهانه‌ای برای لغو دیدارهای مردمی مسوولان گردد بلکه باید با وجود کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی، دیدارهای چهره به چهره با مردم تداوم داشته باشد.

فرماندار مشهد هفته دولت را بهانه‌ای برای ارائه عملکرد دولت به مردم دانست و گفت: بیش از ۲۵۰ پروژه طی هفته دولت در این شهرستان افتتاح شده یا خواهد شد که از این تعداد ۱۵۶ پروژه مهم و گسترده است و بقیه نیز طرح های دهیاری می‌باشد که در آمار اصلی لحاظ نشده است.

توجه به توزیع عادلانه اعتبارات

وی خواستار توجه به سه مولفه جمعیت، وسعت و محرومیت در توزیع اعتبارات شد و افزود: یکی از دستگاههای اداری شهرستان بودجه ۱۳۰ میلیارد ریالی خود را فقط برای مشهد و آن هم در ۲ محله برخوردار شهری هزینه کرده بود که با این شاخص‌ها همخوانی نداشت.

هاشمی با اشاره به وجود هفت ناحیه آموزشی و منطقه تبادکان در مشهد ادامه داد: در حال حاضر در منطقه آموزشی تبادکان سرانه فضای آموزشی ۱.۸ متر است در حالی که این شاخص در یکی از شهرهای جنوب استان هشت متر و میانگین کشوری این شاخص ۶ متر است که اینها نشان دهنده لزوم تدبیر برای توزیع عادلانه خدمات است.

وی گفت: ۹۶ درصد پروژه‌ه‌ای هفته دولت در شهر مشهد و بخش مرکزی و چهار درصد بقیه در دو بخش احمد آباد و رضویه به بهره برداری می رسد که از سه شاخصه توزیع اعتبارات به دو مولفه وسعت و محرومیت در دو بخش احمدآباد و رضویه توجه نشده است.

فرماندار مشهد افزود: همزمان با هفته دولت ۱۵۶ پروژه شاخص با هزینه ۲۳ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع پروژه‌های یاد شده، ۱۲۸ پروژه مربوط به بخش مرکزی، ۱۹ پروژه مربوط به بخش رضویه و ۹ پروژه نیز مربوط به بخش احمدآباد است که طرح های بخش احمدآباد به بهره برداری رسید است.

هاشمی از تامین امنیت و نظم درون شهری مشهد با تلاش نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی تشکر کرد و گفت: طرح ترافیکی و امنیتی ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشور نیز توسط عوامل انتظامی تهیه شده است.

صدور ۹۲۱ مجوز برگزاری عزاداری در فضای باز

رییس اداره تبلیغات اسلامی مشهد نیز گفت: تاکنون ۹۲۱ مجوز برای برگزاری مراسم محرم در فضای باز در این شهرستان صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

حجت الاسلام علی کریم پور افزود: پارسال در بیش از ۶۰۰ نقطه مشهد مجوز برپایی ایستگاه صلواتی صادر شد که امسال به دلیل شیوع کرونا برپایی اینگونه اماکن ممنوع شده است ولی امسال در اقدامی جایگزین مجوز ایجاد ۳۵ معبر برای پخش نوحه و گذر عزاداران صادر شده و همچنین ۶۰ فضای باز برای گردهمایی هیاتها در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۵۰۰ مورد برای جلسات خانگی مجوز داده شده که افزایش قابل توجهی داشته است البته جلسات باید با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مشهد به تامین و توزیع ۱۸ هزار ماسک بهداشتی و ۸۰۰ گالن ۲۰ لیتری مواد ضدعفونی کننده سطوح بین هیاتهای مذهبی شهر اشاره کرد و گفت: تامین این اقلام با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری انجام شده است که در این رابطه از این نهاد تشکر می‌کنیم اما در زمینه فضاسازی شهری معتقدیم باید چهره شهر دگرگون شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود فضاهای شهری در ایام محرم متناسب با توانایی مالی مجموعه های مردمی و هیات‌های  مذهبی در محلات یا در سطح شهر توسط خود هیاتها فضاسازی و فضاآرایی گردد و از این طریق ظرفیتهای محلی به میدان آوره شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.