مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: در بارندگی‌های سه روز اخیر خراسان جنوبی ۷.۵ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره شد.

چشم روشنی تابستان برای سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی، امروز چهارشنبه ۵ شهریور به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: بارندگی‌های سه روز گذشته در سه شهر بیرجند، سربیشه و اندکی در نهبندان به وقوع پیوسته که بیشتر سازه‌های این شهرها نیز به طور کامل آبگیری شده است.

به گزارش قدس آنلاین، وی افزود: از ابتدای سال آبی (مهر ماه سال ۹۸ ) تا اردیبهشت ماه ۹۹ بیش از ۷۸ میلیون متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری استان ذخیره شده است.

وی ادامه داد: با احتساب حجم ذخیره‌سازی در این سه روز گذشته جمع آب استحصالی به ۸۵.۵ میلیون متر مکعب می رسد.

وی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری و نقش برجسته این سازه‌ها در کاهش تاثیرات خشکسالی بیان کرد: کنترل سیلاب، کاهش سرعت رواناب‌ها، جلوگیری از رسوب خاک در سدها و همچنین کمک به افزایش حجم آب سفره های زیرزمینی از جمله مزایای سازه‌های آبخیزداری است.

نصرآبادی از احیای قنوات بایر و نیمه دایر در بسیاری از روستاهای پایین دست این سازه ها خبر داد و یادآور شد: امیدواریم اعتبارات لازم برای انجام مطالعات آبخیزداری به زودی تامین شود تا بتوانیم با اجرای این سازه‌های امید بخش حجم بیشتری از بارندگی‌ها را کنترل کنیم.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.