نزدیک به ۱۵ سال از زمانی که دولت قول دوبانده شدن جاده شادمهر به کاشمر را داده می‌گذرد. محوری که از پرخطرترین جاده‌های خراسان رضوی به حساب می‌آید و آمار تصادفات و کشته‌هایش لقب «جاده مرگ» را به آن داده است.

خواب مرگبار جاده شادمهر- کاشمر، ۱۵ ساله شد

هاشم رسائی‌فر/

نزدیک به ۱۵ سال از زمانی که دولت قول دوبانده شدن جاده شادمهر به کاشمر را داده می‌گذرد. محوری که از پرخطرترین جاده‌های خراسان رضوی به حساب می‌آید و آمار تصادفات و کشته‌هایش لقب «جاده مرگ» را به آن داده است.

همان اوایل (سال ۸۵) که دولت مصوب کرد این راه ارتباطی دوبانده شود، اقدام‌هایی انجام شد؛ اما سال‌ها از آن زمان می‌گذرد و هنوز که هنوز است، کمی بیشتر از ۱۵ کیلومتر از این محور مهم، عملیات اجرایی‌اش به سرانجام رسیده است! یعنی این پروژه هر سال یک کیلومتر یا اندکی بیشتر، پیشرفت فیزیکی داشته است. توجه به این نکته ضروری است که در این مدت ۱۵ سال حجم زیادی به تعداد وسایل نقلیه‌ای که در این جاده تردد می‌کنند، افزوده شده و رشدی چند برابری داشته است و این رشد ضرورت هر چه بیشتر پیگیری به سرانجام رسیدن پروژه را چندین برابر می‌کند.

•       تلفات روزافزون جاده کاشمر به شادمهر

یکی از اهالی شهر کاشمر در این خصوص می‌گوید: جاده شادمهر به کاشمر، مهم‌ترین جاده دسترسی مردم کاشمر به مرکز استان است و به این دلیل روزانه تعداد زیادی از مردم در آن رفت و آمد می‌کنند؛ اما خیلی‌ها از رها شدن موضوع دوبانده شدن این مسیر یا کند بودن پروژه گلایه‌مند هستند و درخواست رسیدگی بیشتر دارند.

او می‌افزاید: سالانه تعداد قابل توجهی از حوادث جاده‌ای شهرستان کاشمر در همین محور اتفاق افتاده و تلفات زیادی را در پی داشته و دارد که این موضوع برای مردم دردناک است. در حالی که بیشتر جاده‌های اصلی استان دوبانده شده و رفت و آمد به راحتی در آن‌ها انجام می‌شود، مردم این منطقه هنوز با ترس و نگرانی مسافرت می‌کنند.

موضوع محور کاشمر به شادمهر و خطراتی که این جاده تاکنون برای مردم داشته و آمار نگران‌کننده‌ای از تلفات را به جا گذاشته است، طی سال‌های اخیر با واکنش‌های زیادی از سوی مسئولان شهرستان کاشمر روبه‌رو بوده است؛ به طوری که امام جمعه این شهر از تریبون نماز جمعه چندین بار و خیلی جدی برای رسیدگی به این موضوع به مسئولان تذکر داده اما اتفاق خاص و جدیدی نیفتاده و اوضاع بر همان شرایط می‌گذرد.

•       کسری بودجه؛ دلیل خواب پروژه

نماینده شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل اصلی پروژه دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر، کسری بودجه‌ای است که وجود دارد، گفت: ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر از این محور تاکنون عملیات اجرایی‌اش انجام و برای باقیمانده آن نیز مناقصه برگزار شده اما آنچه مسلم است اینکه پروژه به کندی پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام نیک‌بین اظهار کرد: پیمانکار می‌بایست در مدت ۱۶ ماه کار عملیاتی را به سرانجام برساند و در این خصوص جلسات مشترکی با دستگاه‌های مرتبط برگزار شده ولی به دلیل نبود بودجه کافی، سرعت پیشرفت خیلی اندک است.

•       نماینده تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه پاسخگو نیست!

قسمتی از جاده مذکور در حوزه شهرستان مه‌ولات قرار دارد، به همین خاطر تلاش کردیم تا با محسن زنگنه، نماینده شهرستان‌های مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه صحبت کنیم و دلایل کندی پیشرفت پروژه دوبانده شدن محور کاشمر به شادمهر را جویا شویم؛ اما تماس چندباره در طول حدود ۱۰ روز گذشته نتیجه‌ای نداد. تنها اظهار نظر نماینده شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در این باره این بود که اجازه دهید در این مورد پرس‌وجو کنم و اطلاعاتم کامل شود، بعد در مورد آن صحبت کنیم. تماس‌های بعدی به ارجاع خبرنگار ما به مشاوره رسانه‌ای، محسن زنگنه انجامید که او نیز پس از چندین بار تماس حاضر به پاسخ نشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.