رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ ویلا و در چهار ماه نخست سال جاری ۳ هزار ویلا را قلع و قمع شد.

قلع و قمع ۳۰۰۰ ویلا در خراسان رضوی طی۴ ماهه نخست سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اورانی اظهار کرد: برای حل معظل ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی خراسان رضوی و کوتاه کردن دست دلالان، برنامه‌ها را اصلاح و تقویت کرده، با تشکیل یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گشت‌ها را افزایش دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ ویلا و در چهار ماه نخست سال جاری ۳ هزار ویلا را قلع و قمع شد.

وی ادامه داد: با تقویت وسعت کار به لحاظ نیروی انسانی و امکانات و نیز پیگیری از طریق سازمان اراضی کشور به زودی بر این مشکل غلبه می‌کنیم.

اورانی در خصوص افزایش میزان هدر رفت آب در بخش کشاورزی بیان کرد: در دنیا بیشترین آب در بخش کشاورزی هدر می‌رود، کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، به همین دلیل سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و سال جاری هم همین مقدار اعتبار به خراسان رضوی تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در بحث توسعه مکانیزاسیون و توسعه گلخانه‌ها و اصلاح نژاد بذر و ارقام نهال موارد گوناگونی وجود دارد که باید اجرا شود، اما اعتبارات موجود متناسب با نیاز ما نیست، بنابراین حضور کشاورزان و توایدکنندگان در بحث ارتقای سامانه نوین آبیاری امری لازم و بدیهی است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.