۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 717795

گیلان_ بارش‌های اخیر باران در گیلان که در برخی از اوقات از حیث شدت و میزان در چند سال اخیر بی‌سابقه بود خسارت‌های زیادی را به شالیکاران وارد کرد.

باران به مزارع برنج گیلان خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان، برنج از جمله محصولات استراتژیک و راهبردی کشور و استان‌های شمالی از جمله گیلان محسوب می‌شود از طرفی به علت بارش‌های شدید باران در روزها و هفته‌های گذشته خسارات ‌زیادی به اراضی شالیزاری گیلان وارد آمد و کشاورزان استان را به ویژه در برداشت محصول برنج با مشکل مواجه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ضمن اشاره به مشکلاتی که به سبب بارش‌های باران برای شالیکاران استان پدید آمده اظهار داشت: بارش‌های مرداد و چند روز اخیر موجبات خوابیدگی و یا ورس چیزی در حدود ۱۴۰ هزار هکتار معادل ۵۸ درصد شالیزارهای استان گیلان را فراهم کرد.

مسعود الماسی با تأکید بر اینکه ورس یا خوابیدگی ساقه‌های برنج، هزینه برداشت و حمل و انتقال محصول را افزایش داده و موجب کاهش کیفیت برنج می‌شود عنوان کرد: از شالیکاران می‌خواهیم محصول برنج خود را با توجه به شرایط آب و هوایی، تا پایان هفته کنونی، با استفاده از کمباین‌های برنج درو کرده و به خارج از مزرعه انتقال دهند.

م

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.