فرماندار بردسکن گفت: ۶۸ درصد اعتبارات پروژه های هفته دولت در مناطق روستایی شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

 سهم ۶۸ درصدی اعتبارات هفته دولت به مناطق روستایی بردسکن

علی نوری

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شاکری در مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی عالیه بیگم در روستای باب الحکم از توابع بخش انابد گفت: در هفته دولت ۶۰ پروژه  قابل افتتاح و کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان در حال انجام است که تاکنون بخشی از این پروژه ها افتتاح شده است.  

وی افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جای جای این شهرستان خدمات دولت مشهود و در حال اجرا است.

شاکری با بیان اینکه توسعه و عمران در روستاها می تواند زمینه ساز پیشرفت  و توسعه در نقاط شهری شود گفت:  خوشبختانه دولت تدبیر و امید و رویکرد استاندار خراسان رضوی توجه به نقاط روستایی است.  

وی به دیدار اخیر خود با استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و گفت:  دراین دیدار گزارشی از  اقدامات  انجام شده  شهرستان در حوزه های مختلف به وی ارائه شد  و استاندار خراسان رضوی با اشاره به توسعه حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و ایجاد بوم گردی های متعدد در نقاط مختلف شهرستان از تلاش های دستگاه های اداری در شهرستان بردسکن به نیکی یاد کرد و این خدمات را ستود.

شاکری عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان بردسکن با ۲۳۰  جاذبه گردشگری و ثبت ۳۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد.و با توجه به قرار گرفتن این شهرستان  در مسیر چندین استان کشور و به عنوان دروازه خراسان رضوی می طلبد که در حوزه معرفی جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی شهرستان بیشتر اطلاع رسانی شود تا بتوانیم میزان ماندگاری مسافران و زائران حرم رضوی را در شهرستان  افزایش دهیم.  

فرماندار بردسکن افزود: با پی گیری های انجام شده  پرونده ۲۷ اثر دیگر شهرستان برای قرار گرفتن  درفهرست آثار ملی کشور به استان ارسال شده است که مراحل نهایی ثبت را طی می کند.  

وی با بیان اینکه  روستای باب الحکم از قدمت بالای تاریخی برخوردار است گفت:  این روستا می تواند به  یک قطب گردشگری  در شهرستان بردسکن  تبدیل شود.  چون شهرستان بردسکن در بحث راه اندازی اقامتگاه های بوم گردیاز ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است  و تاکنون بیش از ۱۰ مجوز اقامتگاه بوم گردی برای شهرستان صادر شده است که تعدادی از آنها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.