دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در نشستی با حضور کشورهای ضامن روند آستانه و نماینده گوترش در امور سوریه، خواستار رفع تحریم های ظالمانه یکجانبه بر مردم سوریه و ارائه کمک های بشردوستانه به مردم این کشور به ویژه در مقابله با کرونا شد.

تاکید ایران بر رفع تحریم های یکجانبه علیه مردم سوریه و ارائه کمک های بشردوستانه به ویژه در مقابله با کرونا

قدس آنلاین: سه کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه ‌گیر پدرسون‌ روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه طی نشستی در محل سازمان ملل متحد در ژنو دیدار و درباره‌ تحولات سوریه به‌ ویژه سومین نشست کمیته قانون اساسی، ادلب و کارگروه تبادل ربوده شدگان و مفقودان بحث ‌و تبادل نظر کردند.

در این‌ نشست، ابتدا پدرسون گزارشی از نحوه برگزاری اولین دور از سومین نشست کمیته فوق ارائه کرد. نماینده ویژه همچنین ابراز امیدواری کرد که آتش بس ادلب ادامه یابد و بر لزوم تداوم کار کارگروه تبادل تاکید کرد. 

در ادامه سه کشور ضامن روند آستانه به تشریح دیدگاه های خود پرداختند. 

خاجی در این نشست مواضع کشورمان را در مورد سوریه تشریح کرد. وی بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و بر عزم کشورمان برای مقابله با تروریسم در منطقه و به ویژه در سوریه تاکید کرد. 

وی همچنین بر حل بحران سوریه از طریق گفتگوهای سوری - سوری‌ و تداوم‌ فعالیت های کمیته قانون اساسی تاکید ‌و آمادگی کشورمان را برای حمایت از تداوم کار این کمیته اعلام کرد. 

خاجی همچنین خواستار رفع تحریم های ظالمانه یکجانبه بر مردم سوریه و ارائه کمک های بشردوستانه به مردم این کشور به ویژه در مقابله با کرونا شد.

وی لزوم اجرای توافقات موجود در ادلب را خاطرنشان و ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافقات، آرامش پایدار در ادلب برقرار شود.

خاجی در خاتمه بر ضرورت ازسرگیری کارگروه‌ تبادل به عنوان یک‌ مسئله انسانی و اعتمادساز تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.