جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۰ کوجی فوکادا و کارنامه کارگردانی وی را در مرکز توجه خود قرار داده است.

تجلیل از کوجی فوکادا در جشنواره بین المللی فیلم توکیو

قدس آنلاین: به گزارش ورایتی، سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو که از ۳۱ اکتبر تا ۹ نوامبر (۹ تا ۱۹ آبان) با حضور مخاطبان به صورت فیزیکی برگزار می‌شود از کوجی فوکادا کارگردان نامدار ژاپنی تجلیل می‌کند.

فوکادا ۴۰ ساله که فارغ‌التحصیل مدرسه فیلم توکیو است هم آثار انیمیشن و هم فیلم زنده در کارنامه‌اش دارد. اولین فیلم بلند وی «کمدی انسانی در توکیو» در جشنواره‌های رم و اوزاکا به نمایش درآمد. او سال ۲۰۱۰ با تحسین زیادی برای ساخت «هاسپیتالیت» روبه رو شد و فیلم در جشنواره توکیو به نمایش درامد. وی جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «خداحافظ تابستان» از جشنواره تالین برد و «هارمونیوم» فیلم دیگر او در بخش نوعی نگاه کن در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد و جایزه هیات داوری را از آن خود کرد.

از آن زمان تاکنون فوکادا «مردی از دریا» را سال ۲۰۱۸ ساخت و بعد «یک دختر گمشده» را در سال ۲۰۱۹ روی پرده برد که در جشنواره فیلم لوکارنو به نمایش درآمد. جدیدترین فیلم وی «چیز واقعی» از فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ بود.

کویی آندا از مدیران جشنواره توکیو در این باره گفت: داستان‌هایی که توسط فوکادا به تصویر کشیده می‌شوند همواره منعکس کننده دنیای واقعی هستند. فیلم‌های او رابطه بین ما و دنیای ما را به روشی واقع‌گرایانه تصویر می‌کنند. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی آینده‌ای که پیش روی ماست دشوار است، وقت این است که با فیلم‌هایی در تماس باشیم که جهان را به طور دقیق درگیر می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.