۱۲ طرح عمرانی و آموزشی با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در بخش ششطراز شهرستان خلیل‌آباد در جنوب غربی خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

۱۲ طرح عمرانی در خلیل‌آباد خراسان رضوی ثمر داد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست بخشداری ششطراز در مراسمی به همین منظور این طرحها را شامل نصب هفت پنل خورشیدی، راه‌اندازی کارگاه بلوکه‌زنی، ساماندهی مزار شهدا، ساخت و بازسازی ۳۶۰ واحد مسکونی سیل‌زده و نیز بهسازی آموزشگاهها برشمرد.

محمد غلامی افزود: نصب هفت پنل خورشیدی در روستاهای علی‌آباد و کاهه برای خودکفایی در تولید نیروی برق، طرح حمایتی کمیته امداد خلیل‌آباد است.

وی ادامه داد: تاکنون نصب ۳۸ پنل خورشیدی در سطح شهرستان خلیل‌آباد، ارزش افزوده و محل کسب درآمد برای مددجویان کمیته امداد فراهم کرده است.  

سرپرست بخشداری ششطراز به بهسازی و آسفالت سه هزار و ۸۷۴ مترمربعی در روستای سعدالدین این بخش هم اشاره و بیان کرد: دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری صرف این اقدام شد.  

وی همچنین گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقده میان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسوولیت بهسازی و نوسازی تک مزاری و دو مزاری شهدا در روستاهای خلیل‌آباد به دهیاری‌های این شهرستان سپرده شده است.  

غلامی روستاهای علی‌آباد، کاهه و شوراب را مشمول این تفاهمنامه ذکر و بیان کرد: در این چارچوب تهیه سنگ مزار شهدا به بنیاد شهید واگذار شده و هزینه و تامین مصالح و اجرای کار را دهیاریها انجام می‌دهند.  

وی همچنین به ساخت و بازسازی خانه‌های روستایی سیل‌زده اشاره و بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از رخداد سیل پارسال فعالیت حمایتی خود را برای جبران و رفع خسارتها در روستاهای بخش ششطراز آغاز کرد.

سرپرست بخشداری ششطراز افزود: سیل به ۳۶۰ واحد مسکونی در روستاهای سعدالدین، مهدی‌آباد و جعفرآباد این بخش آسیب جدی زد بطوری که ۲۲۰ واحد از این تعداد نیاز به ساخت مجدد و بقیه نیازمند تعمیر شدند لذا ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و تعمیر برای ۱۰۳ واحد مسکونی در روستای سعدالدین، ۹۷ واحد در روستای مهدی‌آباد و ۱۰۰ واحد در روستای جعفرآباد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در این چارچوب ۲۰۰ پاکت سیمان نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری به هر واحد مسکونی آسیب دیده اعطا و خانه‌های خشت و گلی غیرمقاوم در سه روستا به مسکن مقاوم تبدیل شد.

غلامی به افتتاح هفت پروژه آموزشی با هزینه ۲۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت هم اشاره و بیان کرد: یک مدرسه نیکی با هزینه ۱۰ میلیارد ریال، بهسازی مدرسه شهر کندر با هزینه چهار میلیارد ریال، ساخت یک دبستان دو کلاسه با هزینه دو میلیارد ریال و عملیات بهسازی در سه مدرسه با مجموع هزینه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این چارچوب توسط اداره آموزش و پرورش ششطراز انجام شد.  

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

خلیل‌آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز و چهار دهستان "رستاق، حومه، ششطراز و کویر" ۲۷ روستا دارد. دوسوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند.

این شهرستان ۲۷۰ شهید و ۴۳۰ جانباز و آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.