مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد گفت: مطابق الگوی مصرف کمتر از ۳۰۰ کیلووات در ماه، ۶۰ تا ۷۰ درصد مشترکین خانگی و تجاری مشهد کم‌مصرف هستند.

۶۰ تا ۷۰ درصد مشترکین برق مشهد کم‌مصرف هستند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی در خصوص طرح تخفیف صددرصدی برای مشترکین کم‌مصرف که از سوی ریاست جمهوری اعلام شد، اظهار کرد: این طرح چند روز است که کلید خورده و هنوز بخش‌نامه آن ابلاغ نشده است.

وی افزود: مشهد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک دارد که ۸۰ درصد آن را بخش خانگی تشکیل داده‌اند. با توجه به اینکه قبوض را به صورت پیامکی برای مشترکین ارسال می‌کنیم، برای شرکت برق کاملا مشخص است که کدام مشترکین کم‌مصرف و کدام پرمصرف هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد خاطرنشان کرد: امکانات لازم جهت شناسایی مشترکین کم‌مصرف و پرمصرف وجود دارد. در حال حاضر از ۸۰ درصد بخش خانگی و تجاری، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آن را مشترکین کم‌مصرف با الگوی تعیین شده تشکیل داده‌اند.  

کاشی گفت: پیش از این معیار شناسایی مشترکین کم‌مصرف با الگوی ۳۰۰ کیلووات در ماه بود اما با وجود طرح جدید باید منتظر بمانیم که چه الگویی برای مشترکین کم‌مصرف مشخص می‌شود.

وی با اشاره به سایر مشترکین شهر مشهد تصریح کرد: ۲۰ درصد باقیمانده را بخش عمومی، کشاورزی و صنعتی تشکیل داده‌اند. معمولا در بخش صنعت مشترک کم‌مصرف معنا پیدا نمی‌کند و این بخش‌ها معمولا در طرح مشترکین کم‌مصرف قرار نمی‌گیرند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد بیان کرد: به مشترکینی که پرمصرف باشند اخطار و در پیامک‌های ارسالی قبوض‌شان تذکر می‌دهیم. همچنین راهکارهای مدیریت مصرف به خصوص در فصل تابستان را اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.   اینکه مردم چگونه مصرف برق خود را مدیریت کنند به عملکرد خودشان بستگی دارد.

کاشی ادامه داد: اوج مصرف زمانی رخ می‌دهد که سیستم‌های سرمایشی وارد مدار می‌شوند، از همین رو بیشترین مصرف برق در فصل تابستان رخ می‌دهد و معیار شناسایی ما برای مشترکین کم‌مصرف هم متعلق به فصل گرما است. به همین دلیل ممکن است دولت برای این طرح خود برای هر فصل الگویی متفاوت برای شناسایی مشترکین کم‌مصرف معرفی کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.