مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا تاکنون افزون بر۱۱۴ هزار و ۸۰۰ تن محصول از کشاورزان این استان خریداری شده است.

حجم خرید گندم و کلزا در خراسان رضوی از ۱۱۴ هزار تن گذشت

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری‌مقدم افزود: این حجم خرید شامل بیش از ۱۰۷ هزار و ۳۰۰ تن گندم و افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزاست.

وی ادامه داد: کار خرید تضمینی گندم از ۱۰ خرداد ماه گذشته آغاز شده است و قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی کنونی برای هر کیلوگرم محصول ۲۵ هزار ریال تعیین شده که بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید است.

مدیرسازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان رضوی براساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی انجام می‌شود و ۶۰ مرکز خرید در این استان خرید گندم را انجام می‌دهند.

ناصری افزود: خرید محصول کلزا هم از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و نرخ خرید تضمینی آن با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.

او ادامه داد: کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی تحویل دادند و مطالبات آنان در این زمینه نیز به طور کامل پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۶ مرکز خرید در شهرستان‌های استان خراسان رضوی خرید دانه روغنی کلزا را بر عهده دارند.

امسال هشت هزار هکتار مزرعه در خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح معادل ۲۰ درصد از سطح زیرکشت کلزا مربوط به شهرستان مشهد است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی شود.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.