امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری، واقعه کربلا را ظهور کامل توحید عنوان کرد.

ظهور کامل توحید در واقعه کربلا رخ داد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، در مراسم عزاداری کارکنان آستان قدس رضوی که به همت حوزه بسیج این سازمان در محوطه سازمان مرکزی برگزار شد، ولایت را ظهور توحید و ولی کامل خدا را مظهر و آینه‌ دار این وحدت عنوان کرد و تاکید کرد: کسی نمی ‌تواند به توحید دست یابد مگر اینکه از  ولایت کمک و استعانت بجوید.
وی در این مراسم، دعا را از عوامل مهم در عاقبت به خیری انسان دانست و گفت: چنان چه دعاها و نیایش‌ های انسان خالصانه و بر اساس شرایط آن صورت گیرد خداوند متعال آن‌ ها را اجابت می‌ کند.
وی با بیان این‌که دعا کردن، به لحاظ روانشناختی نیز اثرات مثبت بسیاری داشته و انسان آسوده و راحت شده و به امید استجابت سبک می‌ شود، افزود: خداوند متعال نسبت به دعا و استغاثه بندگانش و امید ایشان عنایت و توجه خاصی داشته و آن را سپری در مقابل غضب الهی عنوان کرده است.
این سخنران با اشاره به روایات مختلف، دعا را روح و جان عبادت دانست و افزود: دیدگاه عمومی این است که دعا ابزاری برای درخواست از خدا و برآورده ‌شدن نیازهای آدمی است، در حالی که در همه ادیان و به ‌ویژه ادیان ابراهیمی دعا فراتر از درخواست بوده و نشان‌ دهنده باورداشت ‌های انسان و ادیان راجع به خدا است.
سید حسن عاملی ضمن تاکید بر انس مومنین با ادعیه وارد شده در متون دینی، به مفاهیم برخی از فرازهای دعای کمیل اشاره داشت و گفت: بسیاری از بزرگان ادیان الهی به مفاهیم دعاهای شیعیان توجه خاصی داشته و در بسیاری از مراسم مذهبی خود از مفاهیم و مکتوبات این ادعیه بهره می برند.
عضو مجلس خبرگان همچنین به برخی از ضرورت های وجود امام بعد از پیامبر(ص) اشاره داشت و تصریح کرد: محور اصلی توجه اولیاء الهی در زندگی سیاسی، رهبری جامعه و در شئون گوناگون به خدای متعال است؛ منتهای توجه به خدای متعال در مرحله اول ترغیب به پیدا کردن اعتقادات توحیدی بوده و در سایر مراتب، توجه به پیاده کردن دستورات خدای متعال در جمیع شئون زندگی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.