در حالیکه دولت افغانستان هنوز زندانیان جنجالی طالبان را آزاد نکرده رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که مذاکرات بین‌الافغانی هفته آینده آغاز خواهد شد.

عبدالله: مذاکرات بین‌الافغانی هفته آینده آغاز خواهد شد

قدس آنلاین:«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در یک نشست در کابل گفت که مذاکرات بین‌الافغانی به احتمال قوی هفته آینده آغاز خواهد شد.

در حالی که دولت افغانستان هنوز زندانیان باقیمانده طالبان را آزاد نکرده، وی افزود که تیم مذاکره‌کننده‌ دولت برای آغاز مذاکرات کاملاً آماده است.

عبدالله همچنین تاکید کرد که فهرست کامل کابینه نهایی شده است و هفته آینده اعلام خواهد شد.

طالبان تاکنون درباره احتمال آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در هفته آینده چیزی نگفته است.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اوایل خرداد ماه نیز از احتمال آغاز مذاکرات صلح با طالبان گفته بود اما این گروه با تاکید بر آزادی همه 5 هزار نفر از زندانیانش مطابق با فهرست ارائه شده در قطر از پیوستن به مذاکرات خودداری کرد.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان پس از آزادی 4 هزار و 600 نفر از زندانیان طالبان گفت که صلاحیت آزادی 400 زندانی خطرناک این گروه را ندارد و خواستار تشکیل لویه‌جرگه مشورتی برای تعیین سرنوشت آن‌ها شده بود.

غنی پس از موافقت با آزادی زندانیان نیز 80 نفر از آنها را آزاد کرد اما پس از آن با اظهار اینکه طالبان همه زندانیان نیروهای دولتی را آزاد نکرده روند آزادی زندانیان این گروه را متوقف کرده است.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اما تصریح می‌کند که این گروه تمام تعهداتش را اجرا نموده و همه زندانیان دولتی را آزاد کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.