دادستان سرخس گفت: در پی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ "آق دربند" این شهرستان در شمال شرق خراسان رضوی، سرپرست کارگاه این معدن به دلیل برخی قصور در این حادثه بازداشت شد.

سرپرست کارگاه معدن زغال سنگ سرخس بازداشت شد

حیدر جهانی افزود: با توجه به اینکه تاکنون اصالت بیمه مسوولیت این کارگران برای دادستانی مشخص نشده و با توجه به نظر کارشناسان اداره کار در خصوص قصور مسوولان معدن، سرپرست کارگاه این معدن بازداشت شده است.

وی ادامه داد: پیگیری برای بررسی علل حادثه و پیگیری از مسوولان برای هر نوع قصور احتمالی در این حادثه ادامه دارد.

دادستان سرخس گفت: با پیگیری های صورت گرفته بخش اعظم حقوق معوق کارگران این معدن توسط مدیریت جدید پرداخت شده اما کماکان سه ماه حقوق این کارگران هنوز پرداخت نشده است و مدیریت معدن قول پرداخت ۲ ماه دیگر از حقوق معوق کارگران را داده است.

پیشتر رییس کل دادگستری خراسان رضوی در پی وقوع انفجار و ریزش معدن "آق دربند" که دو جانباخته در پی داشت، دستور ویژه برای پیگیری سریع موضوع صادر کرد که تاکنون اقدامات و بازدیدهای میدانی توسط مسوولان قضایی شهرستان در  محل صورت گرفته است.

انفجار عصر پنجم شهریور ماه در معدن زغال‌ سنگ "آق‌دربند" شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوی جان دو تن را گرفت.

به گفته محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس، این انفجار در خلال عملیات توسعه اکتشاف در این معدن رخ داد و باعث ریزش چوبهای نگهدارنده سقف معدن روی کارگران مشغول کار و زیرآوار ماندن دو نفر و مرگ آنها شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.