مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: عزاداری روز عاشورا و تا سوعا در سه محور خیابان های شیرازی، امام رضا (ع) و طبرسی به این گونه خواهد بود که هیات‌هایی که از قبل تعیین شده‌اند در این مکان‌ها مستقر و عزاداری می‌کنند.

عزاداری هیات‌های مذهبی با ضوابط خاص در سه خیابان مشهد / امسال دسته‌روی هیات‌ها را نداریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، ‌ حجت الاسلام هادی صاحبقرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث دسته روی هیئات مذهبی را امسال نخواهیم داشت، عزاداری روز عاشورا و تاسوعا در سه محور خیابان های شیرازی، امام رضا(ع) و طبرسی به گونه ای خواهد بود که هیئاتی که از قبل تعیین شده اند در خطوط بی آر تی منتهی به حرم مطهر مستقر می شوند و به صورت متمرکز این هیئات در عزاداری شرکت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی  خراسان رضوی افزود: هیئات مذهبی در محل هایی که از قبل با همکاری شهرداری مشخص می شود برای برگزاری مراسم عزاداری مستقر شده، با همکاری سلامت یارانی که در این مدت توسط  شورای هیئات مذهبی و همکاری بسیج جامعه پزشکی، ‌ آموزش دیده اند، از ایجاد اجتماعات اطراف محل برگزاری جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال بحث استفاده از علامت و نماد هیئت ها را نداریم، ‌گفت: از این پرچم ها و علامت ها در صورت لزوم فقط در حد فضاسازی محل برگزاری مراسم عزاداری استفاده می شود.

صاحبقرانی با اشاره به اینکه امسال نماز ظهر عاشورا و تاسوعا متفاوت با سال های گذشته برگزار می شود، اظهار کرد:‌ ستاد اقامه نماز استان برنامه ای را طراحی کرده برای برگزاری نماز که هیئات مذهبی و عزادارن بتوانند با حضوری باشکوه، اما با رعایت تمام نکات بهداشتی در خیابان های منتهی به حرم مطهر و در حرم مطهر رضوی نماز ظهر عاشورا و تاسوعا را برگزار کنند.

وی ادامه داد: ما و تمامی دستگاه هایی که در این زمینه همکاری دارند، تلاش می کنیم این سنت حسنه به بهترین وجه برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.