نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وجود امام حسین(ع) بزرگ‌ترین امتیاز در جریان عاشورا است تا مردم در قرن‌ها و زمان‌های مختلف به واسطه حضور ایشان، مفاهیم و آموزه‌های دینی را بهتر دریافت کنند.

 وجود امام حسین(ع) بزرگ‌ترین امتیاز در جریان عاشورا است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری ظهر تاسوعا که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: وجود امام حسین(ع) بزرگ‌ترین امتیاز در جریان عاشورا است تا مردم در قرن‌ها و زمان‌های مختلف به واسطه حضور ایشان، مفاهیم و آموزه‌های دینی را بهتر دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از جمله تابلوهای شفاف و نمادهای برجسته‌ای در برابر عشق به خدا وجود مقدس قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل عباس است، این نکته برای شما خواهران و برادران قابل تامل است که اصلا چه می‌شود انسان در طول زندگی عشق به خدا پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: معمولا جریان‌هایی که مورد محبت و گرایش انسان در زندگی قرار می‌گیرد عوامل و جریان‌هایی هستند که نیازهای مادی و نفسانی را برآورده می‌کنند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: معمولا کلمه عشق در جریان نفسانی میان زن و مرد یا دو دوست تعریف می‌شود، آنها عشق را متوجه مسایلی می‌بینند که انسان دلبسته موجودی می‌شود که یا در تامین غرایض نفسانی او نقش دارد یا در توسعه زندگی فردی و قدرت او نقشی ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه خداگرایی در درون همه انسان‌ها حتی انسان‌های منکر خدا وجود دارد، اضافه کرد: عشق، تمام محبت‌ها و وجود انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بنابراین، اگر عشق به خدا محقق شود چنان به کمال می‌رسد که تمام وابستگی‌ها جز عشق به خدا از بین می‌رود، همچنین، ائمه اطهار(ع) نسبت به خدا این عشق را داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) حتی برای پیامبر اکرم(ص) مظهر خدا است، این موضوع نشان‌دهنده این است که رسول خدا با عشق به مظهر پروردگار، عشق به خدا را نشان می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اشکالی در عزادارای‌ها وجود دارد این است که در عزاداری‌های تاسوعا و عاشوا فقط احساسی برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: البته این احساس خوب است، اما باید به معرفت‌شناسی نیز برسیم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.