۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: 718031

مالکان قطری و اماراتی تیم‌های پاری سن ژرمن و منچسترسیتی برای رسیدن به هدف خود به دنبال امضای قرارداد با ستاره بارسلونا هستند.

جنگ امارات و قطر بر سر مسی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آس، دلارهای نفتی در سال‌های گذشته به کار منچسترسیتی و پاری سن ژرمن آمدند و این تیم‌ها توانستند به ترتیب فاتح لیگ برتر انگلیس و لیگ یک فرانسه شوند. با این حال این پول نشات گرفته از خلیج فارس آن‌ها را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نرسانده است. پس از چند سال حسرت اکنون دو باشگاه فرصت دارند که از تنها فرصت خود بهره ببرند و با لیونل مسی قرارداد امضا کنند. این موضوع فراتر از رقابت برای دو باشگاهی است که می‌خواهند برنده شش توپ طلا را در اختیار داشته باشند بلکه بیش‌تر جنگی بین دو کشور قدرتمند امارات و قطر است.

هر دو کشور عربی که با هم مشکلاتی دارند و تنش‌های بزرگ سیاسی بین‌شان وجود دارد سال‌ها است به دنبال فتح جام لیگ قهرمانان اروپا هستند. آن‌ها معتقدند مهاجم آرژانتینی می‌تواند نقش کلیدی در رسیدن به هدف‌شان داشته باشد که در این سال‌ها با وجود با هزینه کلان به آن دست نیافته‌اند.

منچسترسیتی از امارات حمایت می‌شود و مالکش شیخ منصور ابن زاید آل نهیان است که علاوه بر نخست وزیری در امارات عضو خانواده سلطنتی ابوظبی است. او ثروتمندترین مرد فوتبال بریتانیا محسوب می‌شود و از سال ۲۰۰۸ که در سیتی حاضر شد تاکنون یک میلیارد و ۹۲۴ میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده است. نخستین خرید روبینیو بود که با قراردادی ۴۳ میلیون یورویی به سیتزن‌ها پیوست.

پاری‌سن ژرمن دیگر تیم اروپایی است که هرگز نتوانسته است لیگ قهرمانان را فتح کند و امسال تنها توانست به فینال برسد. این تیم از قطر حمایت می‌شود. ناصر الخلیفی تنها رییس باشگاه است. مالک PSG امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سال ۲۰۱۱ باشگاه را از طریق سازمان سرمایه‌گذاری قطر خرید. او عاشق فوتبال است و به همین خاطر پاری‌سن ژرمن را خرید و جام جهانی ۲۰۲۲ را ساماندهی کرد. یکی از اهداف اصلی مالک تیم فرانسوی فتح لیگ قهرمانان پیش از رقیب اماراتی است. به همین خاطر پاری سن ژرمن تاکنون یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون یورو هزینه کرده است که در این میان گرانترین انتقال تاریخ با ۲۲۲ میلیون به این تیم اختصاص دارد. در این جا به جایی نیمار بارسلونا را ترک کرد. به همین خاطر دو تیم سیتی و PSG خواهان ستاره آرژانتینی هستند و می‌خواهند به هدف اصلی خود دست یابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.