تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان دادند که حتی با وجود ویروس منحوس کرونا، عزای اباعبدالله الحسین(ع) تعطیل شدنی نیست و بهانه را از دست بدخواهان و غرب‌زدگان گرفت.

اقامه عزای حسینی همراه با رعایت مسائل بهداشتی بهانه را از بدخواهان گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی که در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور خادمان رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: روایات بسیاری درباره فضیلت و برکات زیارت مضجع شریف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد؛ در یک نمونه امام کاظم(ع) می‌فرمایند کسی که امام حسین(ع) را از روی معرفت و بصیرت زیارت کند، خداوند گناهان او را از روزی که مرتکب شده تا لحظه‌ای که به زیارت قبر مطهر امام حسین(ع) نائل شده است، می‌بخشد.

وی علت انحراف عده‌ای از مسلمانان بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از مسیر عترت را نداشتن معرفت و بصیرت معرفی و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به ما نشان می‌دهد که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) باید معارف دین را از کجا دریافت کنیم. اگر مسلمانان در دوران ائمه معصومین(ع) به قرآن تمسک می‌جستند، قرآن آن‌ها را به‌سوی عترت هدایت می‌کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: آن تیرهایی که در روز عاشورا بر پیکر مطهر پاره تن رسول‌الله(ص) و سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اصابت کرد، تیر جهالت بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی باشکوه مراسم عزاداری شهدای کربلا به‌رغم وجود ویروس کرونا، گفت: حضرت اباعبدالله(ع) بادل‌های مردم چه کرده است که آتش عشق و ارادت به آن حضرت، هر روز در دل‌های عاشقان شعله‌ورتر می‌شود و خبری از تعطیل شدن مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان نیست؟

وی افزود: امسال با پدیده تلخ شیوع ویروس منحوس کرونا روبه‌رو بودیم، بااین‌حال از شور عزاداری‌ها برای امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا حتی ذره‌ای کاسته نشد. اگر سال‌های گذشته در هر محله و خیابانی، پرچم عزا برپا می‌شد، امسال هر کوچه و خانه‌ای به یک حسینیه تبدیل شد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: باید از مردم ولایتمدار و محبین اهل‌بیت (ع) تشکر کرد که هم نکات بهداشتی را رعایت کردند و بهانه به دست غرب‌زدگان و بیگانگان ندادند و باشکوه هرچه تمام‌تر مراسم عزاداری امام حسین(ع) را برگزار کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی چشم‌هایشان را به روی بسیاری از اجتماعات و سفرها می‌بندند، اما برگزاری مراسم دینی را محکوم می‌کنند، گفت: مردم ولایتمدار کشورمان هم نام اباعبدالله(ع) را همچنان زنده نگه داشتند و هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دست بدخواهان بهانه ندادند؛ این مسئله حکایت از فهم و بصیرت عمیق مردم دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌رسم هرسال مراسم عزاداری ایام محرم را بدون حضور جمعیت برگزار کردند تا نشان دهند که عزاداری برای اباعبدالله هرگز تعطیل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه به علما و مراجع قم و نجف سلام می‌فرستم و عرض ارادت می‌کنم، خاطرنشان کرد: علما و مراجع عظام تقلید با شجاعت در مقابل رفتارهای خرافی و موجب وهن دین که توسط متحجرین، مرتجعین و عوام الناس صورت می‌گرفت؛ با اعلام نظر به‌حق ایستادند و از حقیقت دین، آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، عقلانیت دینی و شیعی دفاع کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.