باشگاه بارسلونای اسپانیا ۱۰ بازیکن مطرح تیم فوتبال خود را در فصول مختلف خیلی زود به فروش رسانده است.

۱۰ بازیکنی که بارسلونا آن‌ها را خیلی زود فروخت + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت bleacherreport، باشگاه بارسلونای اسپانیا یکی از بهترین تیم‌های فوتبال در اروپا دارد و به خاطر اینکه همیشه در اوج باشد باید مدیران این باشگاه بازیکنان خوبی را برای تیم خود جذب کنند.

مانند تیم‌های دیگر، کاتالان‌ها هم اشتباهات زیادی را مرتکب شده اند و برخی از بازیکنان خود را در فصول مختلف خیلی زود به فروش رسانده اند.

به بهانه جدایی احتمالی فوق ستاره بارسلونا (لیونل مسی) در گزارش زیر نگاهی می‌اندازیم به ۱۰ بازیکنی که بارسلونا خیلی زود آن‌ها را فروخته است.

گری لینکر

گری لینکر پس از رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۶ مورد توجه سران بارسلونا قرار گرفت و با مبلغ ۲/۴ میلیون پوند با این تیم قرارداد امضاء کرد. او در اولین فصل حضور خود در جمع آبی و اناری پوشان ۲۱ گل به ثمر رساند و در دیدار مقابل رئال مادرید هت‌تریک کرد تا تیمش آن بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یابد.

او سه فصل در بارسا حضور داشت، اما مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند لینکر را بفروشند و او راهی تاتنهام شد.

رونالدو نازاریو

قبل از ورود لیونل مسی به بارسا، کسی نبود که بتواند به رکورد گلزنی رونالدو نازاریو در فصل ۱۹۹۶/۹۷ نزدیک شود. این جوان برزیلی در فصلی که در این باشگاه بود در ۳۷ بازی لیگ موفق شد ۳۴ گل حیرت انگیز را به ثمر برساند و در مجموع تمامی رقابت‌ها ۵۱ بازی برای بارسلونا انجام داد و ۴۷ گل را وارد دروازه حریفان کرد.

او که فقط ۲۰ سال داشت با هیئت مدیره بارسلونا دچار اختلاف و مجبور به ترک این تیم شد. رونالدو پس از بارسا در اینتر میلان توپ زد و سپس راهی رئال مادرید شد.

ریوالدو 

ریوالدو دیگر بازیکن برزیلی بود که در سال ۱۹۹۷ به بارسلونا پیوست و در پنج سالی که در این باشگاه بود توانست ۱۲۰ گل برای آبی و اناری پوشان به ثمر برساند. او در سال ۱۹۹۹ عنوان بهترین بازیکن سال جهان را از آن خود کرد، اما به دلیل اختلافاتی که با لوییز فن خال داشت در سال ۲۰۰۲ از جمع کاتالان‌ها جدا و راهی آث میلان شد.

روماریو

بازیکن برزیلی سال ۱۹۹۳ به بارسلونا پیوست و در ۳۳ بازی ۳۰ گل برای این تیم به ثمر رساند و یکی از مهره‌های اصلی یوهان کرایوف برای قهرمانی در لالیگا بود، اما مدتی بعد با این مربی دچار اختلاف شد و خیلی زود راهی درب خروجی نیوکمپ شد. او مهاجمی چارچوب شناس و یک شکارچی ماهر بود.

الکسیس سانچز

مهاجم شیلیایی با عملکرد خوب خود در آرسنال باعث شد تا مدیران بارسلونا او را جذب کنند. به ثمر رساندن ۳۹ گل در سه فصل عملکرد خارق العاده‌ای نیست، اما این بازیکن در هر بازی تاثیر مثبتی داشت. پس از حضور پدرو رودریگز او دیگر بازیکن فیکس نبود و در برخی از بازی‌ها به کار گرفته می‌شد. پس از جذب نیمار، الکسیس مطمئن شد که دیگر فرصت حضور در زمین را پیدا نمی‌کند و به همین دلیل بارسلونا را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد.

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان کار خود بسیار خوب در بارسلونا شروع کرد و در هر پنج بازی ابتدایی خود موفق به گلزنی شد. ابراهیموویچ دوست نداشت زیر سلطه مسی باشد و دوام زیادی در تیم گواردیولا نیاورد و فقط ۲ فصل در این تیم ماند. او بعدا در کتاب زندگینامه اش از ماجرای حضور خود در بارسلونا پرده برداشت.

ساموئل اتوئو

این بازیکن کامرونی در سال ۲۰۰۹ وقتی که مدیر نقل و انتقالات بارسلونا او را برای فروش گذاشته بود با صحبت‌هایی که با پپ گواردیولا انجام داد تصمیم گرفت یک فصل دیگر در کاتالان بماند و در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای آبی و اناری‌ها گلزنی کرد، اما بعدها با مربی اسپانیایی دچار اختلاف شد و با ناراحتی بارسا را به مقصد اینتر میلان ترک کرد.

دِکو

دِکو بازیکن پرتغالی با اینکه ۱۱۳ بازی برای بارسلونا انجام داده بود، اما با مهری پپ گواردیولا مواجه شد و همراه با اتوئو این تیم را ترک کرد. ناگفته نماند که هافبک پرتغالی حاشیه‌های زیادی در خارج از زمین مسابقه داشت.

رونالدینیو

بازیکن خوش تکنیک و موفق بارسلونا که وقتی در زمین برای بارسلونا به میدان می‌رفت با حرکات خود همه نگاه‌ها را به سمت خودش خیره می‌کرد. این بازیکن فرصت کافی برای بازی در کنار لیونل مسی را به دست نیاورد، چون با آمدن گواردیولا و انقلابی که در رختکن این تیم ایجاد کرده بود او هم قربانی رفتار این مربی شد و بارسلونا را ترک کرد.

تیاگو آلکانترا

تیاگو بر خلاف بازیکنان دیگر٬ از نظر گواردیولا در جایگاه خوبی قرار داشت. اما با درخشش او در تیم پپ مدیران تصمیم گرفتند که آلکانترا را به فروش برسانند و با اولین تماس بایرن مونیخ او راهی آلمان شد. سال‌ها بعد و زمانی که گواردیولا هدایت باوارایی‌ها (لقب بایرن مونیخ) را بر عهده گرفت او در مصاحبه‌ای گفت خوش شانس است که در بایرن مونیخ حضور دارد و می‌تواند دوباره شاگرد گواردیولا باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.