کرمان- بارش های سیل آسا در طی چند روز گذشته خسارات بسیاری را در استان کرمان به ویژه در شهر های «رابر» و «بافت» بر جای گذاشت.

سیل جنوب کرمان را در نوردید؛ دسترنج روستائیان بر آب رفت

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارندگی‌های روزهای اخیر به‌ویژه بارندگی در آخرین روز هفته گذشته خسارت بسیاری بر زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، دامداری و منازل مسکونی حوزه روستاهای «ننوک»، «ده‌دیوان» ،«اسکر» و بخش «هنزا» از توابع این شهرستان وارد کرد.

بنا بر گفته  فرماندار رابر سیلاب و آب‌گرفتگی در پی بارندگی‌های شدید روزهای اخیر به زیرساخت‌ها، اقتصاد و منازل مسکونی ۴۰ روستا از توابع این شهرستان خسارت وارد کرد و متاسفانه تعداد زیادی دام به‌ ویژه در مناطق عشایری به علت سیل و صاعقه تلف شدند.

بنا بر اعلام فرمانداری رابر سیل افزون بر ۲۰۰کلنی زنبور، تعداد ۵۰۰راس دام ، دوهزار مترکانال کشاورزی، تعداد ۲۰رشته قنات، تعداد ۱۸۷کیلومتر راه روستایی، ۴۰۰کیلومتر راه روستایی را تخریب کرد و به افزون بر ۴۵۰ واحد مسکونی بیش از ۱۰ درصد آسیب وارد کرد.

امداد رسانی به مردم آسیب دیده

در همین راستا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به ۲۳۰ نفر آسیب دیده از سیل در شهرستان‌های رابر، بافت و بخش ساردوئیه طی یک هفته گذشته خبر داد.

رضا فلاح در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی های اخیر در شهرستان‌های غرب و جنوب غربی استان کرمان افزود: وقوع سیلاب اخیر به ۲۹ روستا و نزدیک به ۵۰ خانوار در شهرستان‌های رابر، بافت و بخش ساردوئیه آسیب و خسارت وارد کرد. 

وی اظهار داشت: ۴۰ نیروی امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکنون به بیش از ۲۳۰ نفر حادثه‌دیده از سیل امدادرسانی کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: عملیات امدادرسانی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنان در مناطق سیل‌زده شهرستان‌های رابر، بافت و بخش ساردوییه از توابع این استان ادامه دارد.

تخریب ۶۴۰ کیلومتر راه روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز از خسارت سیلاب به ۶۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این منطقه خبر داد.

مسعود جمیلی کرمانی خسارت وارده به راه‌های روستایی جنوب کرمان را در حوزه شهرستان‌های جیرفت و قلعه‌گنج عنوان کرد.

وی میزان خسارت سیلاب به راه‌های روستایی در مناطق دولت آباد بهرآسمان اسفندقه را ۱۲۰ کیلومتر، باغ ابراهیم و نارم بگم ۳۰ کیلومتر، هنزاکوه و  زمین حسین ۶۰ کیلومتر، حوزه دهستان گور را ۱۵۰ کیلومتر، حوزه دهستان رمون را ۶۰ کیلومتر و ۳۶۰ کیلومتر را در حوزه شهرستان قلعه‌گنج اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بارش باران از ابتدای هفته جاری تا کنون موجب ایجاد سیلاب و خسارت به مسیرهای ارتباطی جنوب کرمان شده است، گفت: در این هفته چهار مرحله بارندگی باعث شد تا خسارت‌هایی به راه‌های روستایی مناطق کوهستانی در شهرستان‌های جنوبی استان وارد شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان افزود: بارش باران و جاری شدن سیلاب طی روزهای ابتدایی هفته جاری موجب تخریب ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در شهرستان جیرفت به ویژه در بخش‌های ساردوئیه و اسفندقه شد.

وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای هفته جاری تا کنون بارش شدید باران به ۶۴۰ کیلومتر از راه های روستایی در شهرستان های جیرفت در حوزه ساردوئیه و شهرستان قلعه گنج در دهستان مارز و رمشک به محورهای ارتباطی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.