یک رسانه عربی از تلاش امارات برای ساخت یک پایگاه نظامی جاسوسی در غرب سُقُطری که مشرف به یک موقعیت راهبردی است ، خبر داد.

امارات درصدد ساخت یک پایگاه نظامی جاسوسی در غرب سُقُطری

قدس آنلاین: شبکه الجزیره قطر با اعلام چهار پرواز هواپیمای شرکت خصوصی امارات به جزیره سقطری یمن اعلام کرد، سرنشینان این هواپیما کارشناسان نظامی با تابعیت‌های مختلف اروپایی و نیز افسران اماراتی بودند.

یک منبع دولتی یمن به الجزیره گفت: امارات در تلاش برای ساخت یک پایگاه نظامی در غرب سقطری و مشرف به یک موقعیت راهبردی است.

جزایر سُقُطریٰ مجمع‌الجزایری است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قارهٔ آسیا و آفریقا و در دهانهٔ خلیج عدن قرار دارد که متعلق به کشور یمن است.

امارات و اسرائیل به دنبال ساخت پایگاه جاسوسی در جزیره سقطری

در همین ارتباط پایگاه  jforum یهودی- فرانسوی از همکاری امارات و رژیم اسرائیل برای ایجاد پایگاه جاسوسی در جزیره سقطری خبر داد و نوشت: در این میان همکاری اسرائیل و امارات برای ایجاد پایگاههای اطلاعاتی و جاسوسی در جزیره سقطری یمن در چارچوب همکاری محرمانه دو طرف جا دارد که از چند سال پیش کلید خورده است و یکی از اهداف آن نظارت بر تکاپو و فعالیت انصار الله و تسلط بر دریانوری در منطقه است.

به نوشته پایگاه  jforum، اسرائیل از سال 2016 کار ساخت بزرگترین پایگاه جاسوسی در حوزه دریای سرخ واقع در کوههای امباساریا در اریتره را در یک منطقه راهبردی مشرف به باب المندب آغاز کرد و اکنون به همراه امارات در تکاپوی فراهم کردن تمام نیازهای لجستیکی لازم برای ساخت پایگاه جاسوسی است که هدف از آن جمع آوری اطلاعات از سراسر خلیج عدن از باب المندب تا جزیره سقطری است که تحت سلطه امارات قرار دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.