آیین سنتی و دیرینه شام غریبان سیدالشهدا(ع) در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

آیین شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از خادمان و زائران بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر اسلامی فر مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) مهدی نیکبخت و مهدی منصوری به عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند.

این مراسم امسال با توجه به شرایط کرونایی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و خدام حرم مطهر رضوی در صفوف منظم  و با رعایت فاصله اجتماعی زیارت وارث را قرائت کردند.

هر سال مطابق سنتی دیرینه، خدام بارگاه منور رضوی با راهپیمایی از چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی و با بدرقه زائران با در دست داشتن لاله‌های شمع سینه‌زنان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شدند و با تجمع در صحن جمهوری اسلامی به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پرداختند، اما امسال بنا به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مراسم با حضور جمع محدودی از خدام بارگاه رضوی و بدون انجام راهپیمایی از چهارراه شهدا، در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد.

این برنامه از نمایشگرهای پهن پیکر در صحن‌های حرم مطهر و همچنین از طریق درگاه اینترنتی رضوی تی وی نیز به‌صورت زنده و مستقیم در دسترس زائران حرم نورانی امام هشتم(ع) و دلدادگان اهل‌بیت(ع) قرار گرفت.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.