مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: نذر خون همزمان با عاشورای حسینی نخستین اقدام "گروه خبرنگاران نیکوکار" است که به تازگی با حضور اصحاب رسانه در این استان تاسیس شده است.

نذر خون نخستین اقدام خبرنگاران نیکوکار در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی محمودی مهماندوست افزود: گروه خبرنگاران نیکوکار خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی دهه اول محرم که به عنوان احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، با هدف اطلاع‌رسانی امور خیر و فعالیت‌های عام المنفعه در این استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: فراخوان "نذر خون" در روز عاشورا به دنبال کاهش چشمگیر فراورده‌های خونی بر اساس اعلام نیاز سازمان انتقال خون خراسان رضوی و با مشارکت بسیج رسانه استان برنامه‌ریزی شد و امروز خبرنگاران مشهدی برای اهدای خون خود به پایگاه امام رضا (ع) در خیابان شریعتی این شهر مراجعه کردند.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در خصوص اقدامات گروه خبرنگاران نیکوکار گفت: اطلاع‌رسانی امور خیریه در شرایطی که خیرین بسیاری وجود دارند که نمی‌دانند چگونه و در چه راهی فعالیت‌ها و کمک‌های خود را ارائه کنند، گام بزرگی برای افزایش مشارکت خیران و مسوولان در جهت بسط روحیه ایثار و احسان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه روش این خبرنگاران، فرآیند محور است افزود: در ماه‌های اخیر با حضور تعدادی از دغدغه‌مندان رسانه‌ای مسائلی مانند کودکان خیابانی و کارتن خواب‌ها در مشهد مورد رصد و انعکاس قرار گرفت که با همراهی برخی مسوولان تا حدی چاره‌جویی و مددرسانی به آسیب‌دیدگان انجام شد.

وی ادامه داد: مواسات و کمک مومنانه که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد به عنوان یک راهبرد جدی مدنظر است و رسالت رسانه‌ها نیز انعکاس شایسته کارهای جهادی در این راستا برای انسجام و هم‌افزایی بیشتر است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران گفت: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) مشهد یکی از دو پایگاه دایر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است که با ۱۰۰ تخت خونگیری برای پذیرش داوطلبان اهدای خون آماده است.

دکتر مجید عبدالهی با اشاره به کاهش چشمگیر فراورده‌های خونی در این استان طی دوران شیوع کرونا افزود: داوطلبان اهدای خون نگران انتقال ویروس کرونا از طریق اهدای خون نباشند چرا که تمامی پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت و دقت در فرآیند اهدای خون رعایت می‌شود.

وی از رسانه‌ها خواست در جهت ترغیب اهدای پلاسما بین بیماران بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ برای نجات جان مبتلایان بدحال این بیماری اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.