رئیس جمهور نوشت: جمهوری اسلامی ایران تنها راه برون رفت از مشکلات پیش روی دنیای اسلام را گفتگو و تعامل سازنده میان دولت‌های اسلامی می‌داند.

راه برون‌رفت از مشکلات جهان اسلام تعامل بین دولت‌های اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی به پادشاه مالزی با تبریک فرا رسیدن روز ملی این کشور به دولت و مردم مالزی ابراز امیدواری کرد، در پرتو اراده سیاسی موجود، همبستگی میان دو ملت و روابط فیمابین در کلیه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی، بیش از پیش توسعه یابد.

‌متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

جناب آقای سلطان عبدالله رعایه‌الدین المصطفی بالله شاه

پادشاه مالزی

فرا رسیدن روز ملی مالزی را به جنابعالی، دولت و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تحسین مواضع و تلاش‌های دولت و مردم مالزی و دیدگاه مشترک دو کشور در مقابله با بحران‌های جهان اسلام از جمله اشغال فلسطین و آلام مردم مظلوم آن، تنها راه برون رفت از مشکلات پیش روی دنیای اسلام را گفتگو و تعامل سازنده میان دولت‌های اسلامی می‌داند. در این چارچوب مایلم از آن‌جناب برای سفر به جمهوری اسلامی ایران به منظور گفتگو و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات جهان اسلام و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت صلح و ثبات و همچنین توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر مالزی دعوت نمایم.

امیدوارم در پرتو اراده سیاسی موجود، بیش از پیش شاهد همبستگی میان دو ملت و توسعه روابط فیمابین در کلیه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی باشیم.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و نیکبختی مردم مالزی را مسالت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.