۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 718151

رییس اداره مدیریت راه های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود مسافر از طریق جاده به مشهد در ۹ روز ابتدای ماه محرم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کمتر شده است.

کاهش ۳۱ درصدی سفر به مشهد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسینی عشرت‌آباد  اظهار کرد : بر اساس گزارش دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای این اداره در ۹ ورودی استان و طی ۹ روز یاد شده در سال گذشته، ۴۶۷ هزار خودرو سبک وارد استان شدند که این تعداد امسال به ۳۲۱ هزار خودرو کاهش یافت.

وی ادامه داد: روز تاسوعای حسینی نیز ۲۹ هزار خودرو سبک وارد استان شد که این رقم در تاسوعای سال گذشته ۵۳ هزار دستگاه بود و نشان دهنده کاهش ۴۵ درصدی ورود مسافر به استان خراسان رضوی در این روز است.

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هیچگونه محدودیت تردد در جاده‌ها اعمال نشده است اما به خاطر اعلام تعطیلی فعالیت دسته‌ها و هیات‌های مذهبی، بسته بودن ضریح منور رضوی و درخواست مسوولان از مردم برای نرفتن به مسافرت به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال سفر به خراسان رضوی و بویژه مشهد کاهش یافته است.

وی افزود: در دوران پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۰ درصد سفرها به این استان با خودرو شخصی و بقیه با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی انجام می‌شد که در شرایط کنونی به نظر می‌رسد سهم سفرهای جاده‌ای با خودرو شخصی از ۹۰ درصد نیز بیشتر شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.