رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: در منطقه ثامن، یک‌سوم واحدهای این صنف تخلیه شده‌اند و اگر مغازه‌ای باز بوده، تنها چراغ آن روشن است. همچنین حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد صنف فروشندگان پوشاک، ورشکست آبرومند هستند.

اوضاع نامناسب فروشندگان پوشاک در منطقه ثامن مشهد

به گزارش قدس آنلاین، جواد مفیدی در خصوص اوضاع وخیم صنف پوشاک اظهار کرد: صاحبان واحدهای صنفی پوشاک، روزگار را به سختی می‌گذرانند و اوضاع برای این صنف در شهر مشهد، خصوصا در منطقه ثامن وخیم است، زیرا در منطقه‌ای مانند ثامن تنها زائر حضور دارد و کم‌تر مجاورین شهر برای خرید به سراغ این مناطق می‌روند.

وی افزود: زائرانی که برای ایام محرم نیز به شهر مشهد آمده‌اند، غالبا به قصد خریده نیامده و تنها به هدف زیارت آمده‌اند،  از طرفی در رسانه‌ها و صداوسیما دائما اعلام می‌کنند که برای جلوگیری از شیوع کرونا، به شهر مشهد که در وضعیت هشدار قراردارد، سفر نکنید، کمااینکه پوشش جزو اولویت‌های سبدخانوار نیست و جزو مراحل ثانویه خرید است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در خصوص آمار تعطیلی واحدهای صنفی در مشهد گفت: در منطقه ثامن، یک‌سوم واحدهای این صنف تخلیه شده‌اند و اگر مغازه‌ای باز بوده، تنها چراغ آن روشن است. همچنین حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد صنف فروشندگان پوشاک، ورشکست آبرومند هستند، به این معنی که تنها چراغ مغازه‌ خود را روشن نگه ‌داشته‌اند و واقعا درآمدی برایشان وجود ندارد. متاسفانه حدود ۲۰ درصد واحدها در این صنف ریزش پیدا کرده و واحد صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

مفیدی اضافه کرد: در حال حاضر صاحبان این صنف با اندوخته‌های قبلی خود روزگار را می‌گذرانند اما اگر این وضعیت ادامه پیداکند، اوضاع بدتر خواهد شد و بالاجبار شاهد تعداد ریزش‌های بیش‌تری خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با موجر و صاحبان مغازه صحبت‌هایی انجام شده و مبلغ اجاره‌ها کاهش یافته، در برخی از مناطق این میزان حتی به نصف رسیده‌ اما همین میزان نیز در ماه از فروش واحدهای صنفی به دست نمی‌آید. در چنین شرایطی، حتی اگر صاحبان واحدهای صنفی چند تکه جنس نیز بفروشند، آن را خرج خورد و خوراک و هزینه‌های اولیه زندگی می‌کنند و هزینه‌ها از جیب و با اندوخته قبلی پرداخت می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد با اشاره به کم بودن تسهیلات در نظر گرفته ‌شده برای این صنف تصریح کرد: طبق آماری که وجود دارد تاکنون بیمه بیکاری دردی را دوا نکرده و بسیاری از دوستان که واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده‌اند، همین بیمه بیکاری را نیز نتوانستند بگیرند. همچنین تسهیلاتی داده ‌نشده و تنها اسم آن یدک کشیده می‌شود. تنها برخی از واحدهای صنفی توانسته‌اند ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که گوشه‌ای از کار را نیز نخواهد گرفت و دردی را دوا نمی‌کند.

مفیدی ادامه داد: تولیدات انجام شده در فصل پاییز بسیار کم بوده و هنوز اجناس شب عید برای خرید لباس پاییزه در مغازه‌ها موجود است اما به دنبال بازار آن می‌گردیم.

وی در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه تولید پوشاک عنوان کرد: مشکلی که در بازار وجود دارد، این است که جنس تولیدی روز گران‌تر از جنس موجود در مغازه بوده، یعنی افزایش نرخ مواد اولیه، باعث افزایش قیمت جنس تولیدی شده اما فروشندگان نمی‌توانند افزایش قیمت را اعمال کنند، زیرا جنس قبلی با همان قیمت قبل نیز به فروش نمی‌رسد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در خصوص ابطال کارت بازرگانی واردکنندگان پوشاک بیان کرد: واردات پوشاک از هر مبدا ممنوع بوده و کارت‌های بازرگانی واردکنندگان پوشاک ابطال شده‌ اما امیدواریم که این موضوع باعث رونق تولید شده و تولیدکنندگان داخلی بتوانند با افزایش کیفیت اجناس خود، مصرف‌کننده را راضی نگه‌ دارند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.