دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت هرگز از گزینه مقاومت و دشمنی با رژیم صهیونیستی دست برنخواهد داشت و پیام روز عاشورا این است که نباید زیر بار ذلت برویم.

آخرش که از پناهگاه بیرون می‌آیید

علوی/

 دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت هرگز از گزینه مقاومت و دشمنی با رژیم صهیونیستی دست برنخواهد داشت و پیام روز عاشورا این است که نباید زیر بار ذلت برویم. به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در سخنان خود به مناسبت عاشورای حسینی، در ابتدا این روز را به امت اسلامی و شیعیان و تمامی انسان‌های آزاده جهان تسلیت گفت و سپس در یک مقدمه کوتاه افزود: در نبرد امروز منطقه، دو موضع روشن در جنگ میان حق و باطل وجود دارد. در ابتدا فلسطین اشغالی است. اسرائیلی که از سال ۱۹۴۸ این سرزمین را علاوه بر جولان و مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوما اشغال کرده است؛ این جبهه باطل است و تردیدی در آن نیست. حق فلسطینی‌هاست که از بحر تا نهر کشور خود را تشکیل دهند و حق مردم سوریه و لبنان است که اراضی خود را بازپس گیرند. ما در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی در روز دهم محرم بر التزام قاطع خود برای دشمنی با این رژیم تأکید می‌کنیم و اگر تمامی جهان، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند ما به رسمیت نخواهیم شناخت. سید حسن نصرالله در ادامه گفت: در برابر این تجاوزگری‌ها راهی جز مقاومت در جبهه حق نداریم و در برابر باطل بودن آمریکا و اسرائیل می‌ایستیم.

خیانت امارات

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به مسئله سازش و عادی‌سازی روابط کشورها با رژیم اسرائیل پرداخت و گفت: امارات با این کار خود به جهان عرب خیانت کرد. او با محکوم کردن اقدام ابوظبی گفت: اماراتی‌ها چیزی که پنهان بود را عیان کردند، اما اسرائیلی‌ها مانع آبروریزی آن‌ها نشدند و گفتند در قبال سازش، حاضر به توقف طرح اشغال کرانه باختری نیستند. نصرالله گفت: اسرائیل با فروش جنگنده اف۳۵ به امارات مخالفت کرد، چرا که به هیچ یک از ملت‌های منطقه اطمینان ندارد و تلاش دارد با برتری نظامی، موجودیت خود را تضمین کند، بنابراین اماراتی‌ها در قبال خواری و ذلت و اهانت، حاضر به صلح (سازش) شدند و کاری که امارات کرد یک خدمت مجانی برای ترامپ و نتانیاهو بود و باید این موضع را محکوم کنیم.

مسائل داخلی

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به مسائل داخلی این کشور پرداخت و گفت: لبنان به نخست‌وزیری نیاز دارد که بتواند وضعیت اقتصادی و زندگی مردم را بهبود بخشیده و ضمن بازسازی، دست به اصلاحات بزند. وی به حادثه انفجار مهیب بیروت نیز پرداخت و گفت: مسئولان قضایی باید بدون تعارف و سستی این موضوع را پیش ببرند و نباید خون «شهدا» و مجروحان ضایع شود. او همچنین خواستار تسریع در پرداخت غرامت شد و از ارتش و نهادهای مربوطه نیز خواست نتایج تحقیقات خود را اعلام کنند تا جلو افترا بستن‌ها و دروغ‌ها گرفته شود.

زمان انتقام از رژیم صهیونیستی

مسئله دیگری که دبیرکل حزب‌الله لبنان در مورد آن صحبت کرد، شرایط و تحولات مناطق مرزی با فلسطین اشغالی در جنوب لبنان بود. سیدحسن نصرالله ضمن تأکید بر حق مقاومت برای انتقام خون شهدای خود گفت: ما می‌خواهیم یک معادله را تثبیت کنیم. امروز بیش از همیشه درباره‌ این معادله صریح صحبت می‌کنم تا اسرائیل بفهمد وقتی یکی از مجاهدان ما را می‌کشد، ما یکی از سربازانشان را می‌کشیم؛ تمام.

دبیرکل حزب‌الله  افزود: نمی‌شود شما یکی از ما را بکشید و ما بیاییم یک پایگاه، استحکامات و تجهیزات آهنی و حلبی را بزنیم! پول تمام جهان در دست شماست و جایگزین می‌کنید. این کارها در مقابل اسرائیل معادله‌ بازدارندگی درست نمی‌کند.

نصرالله با اشاره به اینکه اسرائیل می‌داند حزب‌الله نمی‌خواهد وسایل نقلیه نظامی را بزند، اعلام کرد: خودشان می‌دانند ما معطل موفقیت رسانه‌ای و یک تکه فیلم نیستیم و می‌دانند ما دنبال یک سرباز هستیم که بکشیمش. به همین خاطر همه‌ سربازانشان را پنهان کرده‌اند. مثل موش پنهان شده‌اند. ماجرای این چند هفته نقطه‌ قوت مقاومت است. نقطه‌ ضعف و ناکامی نیست. مقاومت نیامده است عصبانیتش را تخلیه کند و نمی‌خواهد خوراک رسانه‌ای درست کند. مقاومت در به ثمر رساندن این مأموریت جدیت دارد. آن‌ها آرزو دارند یک اتفاق بیفتد و خلاص شوند و شمال فلسطین اشغالی به وضعیت طبیعی‌اش باز گردد. تصمیم ما در این زمینه قطعی است. مسئله فقط به شرایط میدانی ربط دارد و باید زمانش فرا برسد. دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تأکید بر اینکه مقاومت عجله‌ای برای گرفتن انتقام ندارد، گفت: این‌گونه فکر نمی‌کنیم که تأخیر مایه‌ ضعف است. علتش این است که هدفی برای انتقام در برابرمان آشکار نشده است.

وی در آخر خطاب به سربازان صهیونیست گفت: آخرش چقدر می‌خواهید در سوراخ‌هایتان بمانید؟ چقدر دیگر؟ یک هفته؟ دو هفته؟ یک ماه؟ دو ماه؟ سه ماه؟ ما به لحاظ زمانی زیر فشار نیستیم و کسی هم ما را زیر فشار نگذارد. آخرش که می‌آیید بیرون! آن وقت همدیگر را می‌بینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.