معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بهترین برنامه حاشیه نشینی اجرای برنامه مسکن اجتماعی مطابق با برنامه ششم توسعه ملی خواهد بود که البته اجرایی کردن این قضیه مستلزم مطالعات دقیق توسط دفاتر مشاوره برنامه شهری و اجتماعی و تعاملات بانک با مجمع خیرین مسکن ساز و تشویقات شهرداری ها به انبوه سازان و سازندگان شخصی است

مسکن اجتماعی بهترین برنامه برای حاشیه نشینی در مشهد است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: رضا ناصری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در توضیح وضعیت مسکن حاشیه نشین ها در مشهد بیان کرد: در این خصوص حدود ۲۰۰۰ فقره وام ۵ درصد به حاشیه شهر مشهد اختصاص داده شده است که با معرفی بنیاد مسکن به بانک انجام میشود.

وی ادامه داد: این کار اقدام بزرگی بوده که به  تصویب دولت رسیده و در حال حاضر اختصاص هم داده شده ولی متاسفانه سازو کار اداری و همچنین اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفته و بافت های مذکور برای دفاتر تسهیل گری چندان مشخص نیست. متاسفانه مشکلی دیگری که در بافت حاشیه وجود دارد نبود سند ملکی برای پلاک ها است که  بعلت قولنامه ای یا اوقافی بودن بانک ها بعنوان تضمین سند مذکور قبول نمی کنند.

ناصری در خصوص برنامه های این سازمان درباره سازماندهی حاشیه نشینی گفت: بهترین برنامه حاشیه نشینی اجرای برنامه مسکن اجتماعی مطابق با برنامه ششم توسعه ملی خواهد بود که البته اجرایی کردن این قضیه مستلزم مطالعات دقیق توسط دفاتر مشاوره برنامه شهری و اجتماعی و تعاملات بانک با مجمع خیرین مسکن ساز و تشویقات شهرداری ها به انبوه سازان و سازندگان شخصی است.

وی در توضیح افراد متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن درمشهد بیان کرد: از تعداد ۲۶۸۶۵ متقاضی تسهیلات ودیعه در شهر مشهد ۵۴۵۸ رد درخواست شده و مابقی در حال انتخاب بانک  می باشند.

ناصری ادامه داد: همچنین تعداد ۳۳۳۵۳ نفر در طرح اقدام ملی شهر مشهد شرکت کرده اند که با توجه به عدم ایجاد ظرفیت در شهر مشهد در حال انتقال به شهر های جدید می باشند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص افزایش قیمت مسکن در مرداد ماه سال جاری افزود: قیمت مسکن در مرداد ۹۹ نسبت به تیر ۹۹ تقریبا ۱۵% افزایش و نسبت به مرداد سال قبل تقریبا ۱.۵ برابر شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مشهد همچنان ظرفیت ساخت را در آینده خواهد داشت گفت:  به هیچ عنوان! ساخت شهرهای جدید مانند گلبهار و بینالود دقیقا با همین هدف بوده است. مشهد دیگر ظرفیت ساخت و ساز ندارد و مردم باید برای سکونت به سمت شهرهای جدید بروند.

رضا ناصری در باره وضعیت مساکن مهر بلاتکلیف نیز گفت: ما انواع مسکن های مهر بلاتکلیف در مشهد داریم که همه به مسکن های ملی تعلق پیدا کرده و با اقدامات و رایزنی هایی که انجام شده است بخشی از آنها به شهر جدید گلبهار سپرده شده است ولی به هر شکل با توجه به شرایط و ضوابط سازمان راه و شهر سازی همه سعی ما بر این است که تکلیف این مساکن تا ۲۲ بهمن ماه ۹۹ تعیین شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.