سرپرست مدیریت ورزشگاه امام رضا(ع) گفت: این ورزشگاه یک ورزشگاه پیشرفته و با امکانات بسیار مناسب است و اظهارات برخی از افراد در خصوص وضعیت چمن، ناعادلانه و غیرکارشناسی است.

چمن ورزشگاه امام رضا(ع) از باکیفیت ترین چمن های موجود در ایران است /زیرسوال بردن امکانات ورزشگاه بی اخلاقی است

مجید مولایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: بسیاری از اولین امکانات پیشرفته ورزشگاه های ایران، ابتدا در ورزشگاه امام رضا(ع) بوجود آمده است. سقف، نور، ویژگی های زمین چمن، زهکشی و گرمایش از کف از جمله امکانات پیشرفته این ورزشگاه است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که چمن این ورزشگاه به همراه چمن بیشتر ورزشگاه های ایران به جز ورزشگاههایی که در جنوب کشور قرار دارند، چمن سردسیری است. به این معنی که رشد و تکثیر این چمن در زمین در هوای سرد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه چمن ورزشگاه امام رضا(ع) از نوع چمن پنج تخم اسپرت است، اظهار کرد: چمن پنج تخم اسپرت بیانگیر این است که سه بذر از آن در تابستان رشد و نمو داشته و دو بذر دیگر در این فصل به خواب می روند. اما در زمستان این پنج بذر با هم فعال می شوند و شاهد چمنی درجه یک خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در مرداماه شاهد برگزاری بازی های لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) بودیم، و فشار زیادی بر چمن وارد شده است، بازهم چمن این ورزشگاه در حال حاضر یکی از باکیفیت ترین چمن های تمامی ورزشگاه های ایران است.

مولایی تاکید کرد: کنده شدن چمن در حین برگزاری بازی های فوتبال یک امر کاملا بدیهی است. چون ریشه چمن در برابر فشاری که کفش های استوک فوتبالیستان به آن وارد می کند نمی تواند مقاومت کرده و از جا کنده می شود. این اتفاق در تمام ورزشگاهای معتبر دنیا اتفاق می افتد و نمی توان از آن بعنوان نقطه ضعف نام برد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب ورزشگاه امام رضا(ع) به عنوان میزبان مسابقه فینال جام حذفی انتخاب سازمان لیگ است، افزود: این انتخاب با در نظر گرفتن تمامی شاخصه های فنی و فرهنگی صورت گرفته است. اگر کسی منتقد است باید از سازمان لیگ انتقاد کند و نه اینکه ورزشگاه مجهز و به روز امام رضا(ع) را سیبل انتقاد قرار دهد.

وی ابراز داشت: این ورزشگاه هنوز هم بسیاری از اولین موارد را در خود جای داده است که باعث می شود تا سالها، جذابیت های بازی در این ورزشگاه باقی بماند. یکی از مهمترین جذابیت های این ورزشگاه زمین چمن آن است. این چمن باتوجه به فصل دارای بهترین کیفیت است. تراکمی که اکنون در زمین چمن موجود است بسیار عالیست.

سرپرست مدیریت استادیوم امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: برای برگزاری مسابقه فینال جام حذفی کاملا آماده ایم و از هم اکنون برخی از اقدامات از قبیل چمن آرایی و طراحی در حال انجام است. امیدوارم که اخلاق و فرهنگ ورزش که ورزشگاه امام رضا(ع) نیز منادی آن است به سمتی نرود که برخی افراد عدم موفقیت و شکست خود را به گردن امکانات ورزشگاه بیاندازند.

وی بابیان اینکه اطمینان صددرصد به کیفیت ورزشگاه وجود دارد، مدعی شد: حاضریم تمامی کارشناسانی که در ایران در موضوع رشد و نمو و نگهداری از چمن صاحب نظر و خبره هستند را به مشهد دعوت کنیم تا آنها کیفیت چمن را مورد ارزیابی قرار داده و نگاه کارشناسانه خود را بیان کنند تا برهمگان مشخص شود که وضعیت چمن در بهترین شرایط کیفیتی قرار دارد.

وی مطرح کرد: برای مسابقه نهایی جام حذفی برنامه های فرهنگی ویژه ای داریم. شاخصه ورزشگاه امام رضا(ع) در ورزش کشور اشاعه فرهنگ و اخلاق رضوی در فوتبال ایران است که الحمدالله تاکنون جواب هم گرفته ایم.

وی افزود: بدون تردید تاکنون در این ورزشگاه برنامه های فرهنگی مناسبی صورت گرفته است که در حالیکه این ورزشگاه در دل شهر قرار دارد اما در زمان برگزاری بازی ها با تماشاگر، کوچکترین مساله و موضوع ناپسندی رخ نداده است و هیچ کس به خود اجازه نداده است که در حریم قدسی ثامن الحجج(ع) اشاعه بی ادبی داشته باشد. تاکنون نه شعار مذمومی در ورزشگاه صورت گرفته است و نه صندلی ای شکسته است و نه شاهد بی نظمی و عدم رعایت مقررات در شهر بوده ایم.

مولایی ابراز داشت: اعتقاد دارم که سازمان لیگ باید ورزشگاه امام رضا(ع) را بهترین ورزشگاه ایران و تماشاگران فهیم مشهدی را بهترین تماشاگران انتخاب کند. چون از تمامی استانداردهای لازم برخوردار هستند. این به خاطر برنامه های فرهنگی است که در ورزشگاه از طریق بلندگو و نمایشگرها با مخاطبین تکرار می شود. از جمله مهمترین این برنامه ها اجرای صلوات خاصه حضرت رضا(ع) در ورزشگاه است که توانسته ورزشکار و ورزش دوست را در محضر آن حضرت بنشاند و آنها نیز با دل و جان تمامی ضوابط فرهنگی ورزشگاه امام رضا(ع) را رعایت کرده اند.

وی متذکر شد: باتوجه به اینکه ورزشگاه امام رضا(ع) منادی فرهنگ است برگزاری فینال مسابقات جام حذفی در ورزشگاهی منتسب به حضرت شمس الشموس و با آن شاخصه های فرهنگی خاص بسیار مناسب و خوب است.

وی تصریح کرد: ما باهرنوع بی اخلاقی در ورزشگاه ها و بیرون آنها مخالفیم. یک نمونه از بی اخلاقی این است که افرادی بدون تحقیق و بدون اطلاع از شرایط موجود چمن ورزشگاه امام رضا(ع)، اظهار نظر کنند و چمن ورزشگاه را زیر سوال ببرند.

وی در پایان گفت: اکنون و با توجه به کاهش دمای مشهد نسبت به مردادماه شاهد جوانه زدن چمن ورزشگاه و افزایش کیفیت آن نسبت به گذشته هستیم و شرایط چمن از هر نظر مطلوب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.