مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در ۲۲ ماه گذشته و تا پایان مرداد ماه سال ۹۹، تعداد ۱۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد پر و مسلوب‌المنفعه شدند که این موضوع باعث جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب به میزان حدود ۷۰ میلیون متر مکعب در سال شده است.

پر شدن ۱۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در مشهد تا پایان مرداد ۹۹

به گزارش قدس آنلاین، محمد برزویی در خصوص حفر چاهی غیر مجاز در محدوده اراضی کاهو اظهار کرد: محدوده تحت پوشش امور آب مشهد، شهرستان‌های چناران، طرقبه، شاندیز، مشهد و فریمان است. واحد گشت و نظارت امور آب مشهد به طور مداوم و روزانه و همچنین در گشت‌های شبانه از منابع آبی بازدید به عمل می‌آورند که بر حسب گزارش‌های اخیر مردمی و دستور مهندس علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی، اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از آب‌فروشی‌های غیرمجاز به عمل آمد.

وی افزود: چاه غیر مجاز به عمق ۱۵۰ متر و دبی ۷۰ لیتر بر ثانیه در اراضی کاهو که به ‌صورت ماهرانه‌ای داخل چهاردیواری پنهان شده بود، توسط گروه گشت و نظارت امور شناسایی شد. این چاه غیر مجاز در فاصله ۹۰ متری و در حریم چاه آب شرب قرار داشت، بهره‌بردار متخلف، از چاه آب شرب، برق غیر مجاز گرفته و نسبت به لوله‌کشی به ‌صورت مخفی به باغ‌ویلای اطراف و آب‌فروشی غیر مجاز از این چاه اقدام کرده بود که پس از طی کردن مراحل قانونی پر مسلوب‌المنفعه شد.

مدیر امور منابع آب مشهد بیان کرد: چهار حلقه چاه دیگر که در همین زمینه فعالیت غیرقانونی می‌کردند، پس از صدور اخطاریه برای متخلفان، از طریق مراجع قضایی پیگیری نمودیم، البته از آب‌فروشی یکی از این چهار حلقه چاه، در دوم شهریور جلوگیری به عمل آمد و دو حلقه چاه غیر مجاز نیز که بهره‌برداران آن‌ها به باغ‌ویلاها آب‌فروشی می‌کردند، در پنجم و ششم شهریور ماه پر و مسلوب‌المنفعه شدند. تلاش می‌کنیم تا قبل از پانزدهم شهریور ماه و پس از طی مراحل قانونی مربوطه و هماهنگی با نیروی انتظامی، اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت‌های آب‌فروشی غیر مجاز یک حلقه چاه دیگر به انجام برسانیم.

برزویی خاطرنشان کرد: بهره‌برداران دو قنات دیگر، در زمینه آب‌فروشی تانکری فعالیت غیر مجاز انجام می‌دادند که با صدور اخطاریه، پیگیری از مراجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی از تخلف آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: در ۲۲ ماه گذشته و تا پایان مرداد ماه سال ۹۹، با اخذ دستورات قضایی و با همکاری نیروی انتظامی و توسط همکاران و گروه‌های گشت و نظارت امور، تعداد ۱۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد پر و مسلوب‌المنفعه شدند که این موضوع باعث جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب به میزان حدود ۷۰ میلیون متر مکعب در سال شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد اضافه کرد: در میان این چاه‌های غیرمجاز پرشده، چاه‌هایی بوده‌اند که بهره‌برداران آن آب‌فروشی غیر مجاز داشتند از جمله چاه غیر مجاز در اراضی ساغشک شاندیز که به صورت مخفی در چهاردیواری وجود داشت، دارای عمق ۲۲۰ متر و دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه بود، بهره‌بردار چاه غیر مجاز به صورت مخفی به باغ‌ویلاهای اطراف لوله‌کشی کرده و آب‌فروشی غیر مجاز انجام می‌داد که پس از شناسایی، با اخذ دستور قضایی و باهمکاری نیروی انتظامی و توسط همکاران و گروه گشت و نظارت امور پر و مسلوب‌المنفعه شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.