مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: جا به جایی مسافر با این ناوگان در روزهای عاشورا و تاسوعای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۷۰ درصدی جا به جایی مسافر با مترو مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش قدس آنلاین، وحید مبین مقدم افزود: در تاسوعای امسال ۳۶ هزار نفر و در عاشورای امسال ۳۹ هزار نفر توسط این ناوگان جا به جا شده‌اند.
وی ادامه داد: این درحالی است که در روز تاسوعای سال گذشته ۹۷ هزار و ۶۸۵ نفر و در روز عاشورا ۱۱۶ هزار و ۹۲۴ نفر توسط این ناوگان جابجا شدند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: در مجموع میزان جا به جایی مسافر از ۲۱۴ هزار و ۵۸۲ نفر در ایام تاسوعا و عاشورای پارسال به ۷۵ هزار نفر در تاسوعا و عاشورای امسال کاهش یافته ‌است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد و اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره‌برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.