امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه واقعه عاشورا محل درس و تعلیم است، گفت: قیام امام حسین(ع) الگویی بی‌بدیل برای مقابله با دشمنان دین است.

قیام امام حسین(ع) الگویی بی‌بدیل برای مقابله با دشمنان دین است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی  در ویژه‌برنامه تبلیغی مذهبی دهه دوم محرم‌الحرام حرم مطهر رضوی که در مسجد گوهرشاد برگزار شد، به تحلیل وقایع کربلا پرداخت و اظهار کرد: امروز روز اول اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع) است و مجموعه حوادث و رویدادهایی که در روز عاشورا و جریان شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش و بعد آن رخ داد دارای نقش و آموزه‌هایی است که اگر ما آن را به‌طور دقیق تحلیل کنیم و نوع برخوردها و موضع‌گیری‌های اهل‌بیت(ع) را با توجه دقت داشته باشیم می‌توانیم در هر شرایطی که زندگی می‌کنیم در عرصه تکالیف و وظایف دینی و اجتماعی‌مان از کربلا درس بگیریم و در مقام شناخت درس عاشورای امام حسین(ع) به وظیفه خودمان عمل کنیم تا در درگاه خدا حجت داشته باشیم که تکلیف شرعی خودمان را انجام دادیم.
آیت‌الله علم الهدی گفت: قیام امام حسین(ع) یک حادثه نبود که با گریه کردن و ارضاء عواطف و احساسات بگوییم وظیفه خودمان را انجام دادیم بلکه این واقعه یک معجزه بود که درس‌های زیادی در آن نهفته است.
وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) و انقلاب امام حسین(ع) حادثه نبود که مربوط به همان دوره باشد آنچه در کربلا اتفاق افتاد این‌ها همه جریان بود و مربوط به همه دوران‌ها است، گفت: انقلاب کربلا در روز عاشورا برای ما حجت و تعیین‌کننده وظیفه است.
امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه واقعه عاشورا کلاس درس و تعلیم بود، تصریح کرد: آنچه در کربلا اتفاق افتاد و موضع‌گیری حضرت سیدالشهدا(ع)، اهل‌بیت(ع) و یارانشان در برابر دشمنان دین درس بزرگی برای همه موقعیت‌ها از جمله در عرصه حفظ دین و در عرصه مقابله با استکبار است. در واقع قیام امام حسین(ع) الگویی بی‌بدیل برای مقابله با دشمنان دین است.
وی با اشاره به اینکه نوع عملکرد امام حسین(ع) و اهل‌بیت آن حضرت برای ما تکلیف ساز است، ابراز کرد: همه یاران و خانواده امام حسین(ع) خود را برای حضور در کربلا آماده کرده بودند و هرکدام رسالتی بر عهده داشتند.
امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع) تنها تازیانه خوردن نبود، بلکه یک انقلاب بود که با حرکات و سخنانشان یزیدیان را شکست داد، گفت: واقعه کربلا به‌وسیله اهل‌بیت امام حسین(ع) منعکس و این واقعه به یک انقلاب تأثیرگذار برای همه جوامع در طول تاریخ مبدل شد و در حقیقت خانواده امام حسین(ع) با به انجام رساندن رسالت خود، تمام برنامه‌های دشمن را بر هم زدند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.