نشست مردمی بررسی حقوق تضییع شده ساکنان بافت اطراف حرم مطهر رضوی در مسجد عرب‌ها با حضور تنی چند از مسوولان برگزار شد.

برگزاری نشست مردمی «بررسی حقوق تضییع شده ساکنان اطراف حرم مطهر رضوی»

به گزارش قدس آنلاین، نشست مردمی بررسی حقوق تضییع شده ساکنان بافت اطراف حرم مطهر رضوی در مسجد عرب‌ها با حضور تنی چند از مسوولان برگزار شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نشست مردمی بررسی حقوق تضییع شده ساکنان بافت اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) که در مسجد عرب‌های مشهد برگزار شد، ضمن نقد کارآیی طرح قدیم بازسازی بافت حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در طرح جدید که به زودی تا پایان سال ابلاغ می‌شود، بسیاری از ملاحظات فرهنگی، دینی و حقوق ساکنان در ۴۰ درصد باقی مانده این بافت در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با بیان اینکه در طرح جدید قرار است بخشی که در معرض راه و دیگر اماکن عمومی قرار می‌گیرد به نرخ عادلانه و با رضایت خریداری شود، افزود: ساخت بخش باقی مانده با حمایت مسوولان، به خود ساکنان به صورت تک یا تجمیع شده واگذار شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که این طرح ابلاغ نشده هیچ کس نمی‌تواند کسی را مجبور به فروش ملک خود کند، در طرح جدید طبق منویات مقام معظم رهبری مشارکت اهالی و ساکنان محل در هرگونه دخل و تصرف و اجرای کارهای عمرانی در اولویت است.

در بخش دیگری از این نشست، دیگر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نظر صریح مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرموده‌اند املاک مردم تحت هیچ شرایطی برای ساخت و سازهای غیرعمومی تصرف نشود مگر با اختیار خودشان، که این اتفاق در گذشته نیفتاده و حقوق ابا اجدادی ساکنان رعایت نشده و در برخی از موارد حق حضرت امام رضا (ع) هم ضایع شده و حق بخشی از سرمایه‌گذارها هم تضییع شده که باید بتوانیم ساماندهی این حقوق را مدیریت کنیم.

محمدحسین حسین زاده بحرینی افزود: در برخی موارد شهرداری از گذشته تاکنون قبل از اینکه با ساکنان توافق کند، با سرمایه دار قرارداد بسته، که از نظر شرعی فروش مال غیر است و از سویی کاربری بسیاری از ساختمان‌های بلند مرتبه تجاری با فرهنگ رضوی در تضاد است، ممکن است قصد و غرض نبوده، اما سوء مدیریت رخ داده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مجموعه این حقوق را احیا کنیم.

در بخش پایانی این مراسم، بیانیه ساکنان اطراف حرم مطهر رضوی قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی باید به نحوی اجرا شود که خدمات مورد نیاز ساکنان تامین شود، ساکنان امکان نوسازی ملک خود را برای تداوم زندگی فرزندان داشته باشند، حق ابا و اجدادی آنها حفظ شود و در فعالیت مستقیم و غیرمستقیم رضایت آنها کسب شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.