رئیس اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد گفت: امسال واحدهای صنفی فروش فرم مدارس ندارند و اگر مدرسه‌ای برای تهیه فرم مدارس الزام تعیین کرده، احتمالا با کارگاه‌ها و خیاطی‌های زیرزمینی برای تهیه این فرم‌ها قرارداد بسته ‌است.

وضعیت فروش فرم مدارس در سال تحصیلی جدید

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر طاهری  در خصوص مشکلاتی که کرونا برای واحدهای این صنف ایجاد کرده، اظهار کرد: کرونا به تمام واحدها ضرر زده‌ و با توجه به نبود مراسمات مختلف،  تعدیل نیرو و تعطیلی‌های بسیاری در این صنف صورت گرفته اما آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد خیاطان مردانه، عملا هیچ فروشی ندارند. حتی نمی‌توانند در ماه اجاره مغازه خود را تامین کنند و به کارهایی چون تعمیرات روی آورده‌اند که تنها بتوانند هزینه روزانه خود را کسب کنند.

جواد خزائی، مسئول صدور پروانه اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد، نیز در خصوص تولید فرم مدارس تصریح کرد: اعضای اتحادیه که پیش از این با مدارس قرارداد داشته‌اند، در حال حاضر تنها برای ورودی‌های آن مدارس قرارداد بسته‌اند. به عنوان مثال اگر در گذشته به تعداد ۵۰۰ فرم با مدرسه‌ای قرارداد بسته می‌شد، در حال حاضر این میزان به حدود ۵۰ عدد می‌رسد. برخی همکاران با مدارس به مشکلاتی برخورده‌اند و هنوز برای تحویل این تعداد فرم اقدام نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ سالی خرید فرم مدارس اجباری نبوده‌ و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه امسال تمام شغل‌ها متضرر شده‌اند و صنف ما نیز به نوعی بیشترین ضرر را متحمل شده‌ و تولیدی‌ها در این صنف به کل تعطیل شده‌اند.

خزائی گفت: این صنف ذیل صنوف آسیب‌پذیر قرار گرفت و در همین مدت به کارگران آن ۱۲ میلیون تومان و به کارفرمایان ۶ میلیون تومان تسهیلات تعلق گرفت. همچنین کارگران تعدیل نیرو شده صنف پوشاک از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.