آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در ۱۶ رشته‌ امتحانی با آزمون جمعه ۱۴ شهریور برگزار می شود و داوطلبان رشته‌های بدون آزمون از امروز ۱۱ شهریور می‌توانند ثبت نام کنند.

ثبت نام بیش از ۴۶ هزار نفر در کاردانی به کارشناسی

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه زرین آمیزی - سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در رشته‌های امتحانی با آزمون در صبح روز جمعه ۱۴ شهریور در ۱۶۳ شهرستان برگزار می‌شود. پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته در ۴۷ کدرشته امتحانی دیگر صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد.

وی افزود: در مجموع ۴۶ هزار و ۶۹۷ نفر در کاردانی به کارشناسی سال ۹۹ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۲۱۵ نفر زن و ۲۴ هزار و ۴۸۲ نفر مرد هستند.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: از مجموع ۴۶ هزار و ۶۹۷ نفری که در دوره‌های کاردانی به کارشناسی سال ۹۹ ثبت نام کرده‌اند تعداد ۴۰ هزار و ۴۱۱ نفر در رشته‌های با آزمون و تعداد ۶ هزار و ۲۸۶ نفر در رشته‌های بدون آزمون ثبت نام کرده‌اند.

زرین آمیزی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در کاردانی به کارشناسی سال ۹۹ تعداد ۲۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر است که از این ظرفیت تعداد ۱۵۷ هزار و ۷۰۵ به رشته‌های با آزمون اختصاص دارد و تعداد ۶۹ هزار و ۹۹۵ نفر به رشته بدون آزمون اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رشته‌های جدید و یا اصلاحاتی را در رشته‌ها پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و اطلاعیه ۱۶ اردیبهشت ۹۹ این آزمون به سازمان سنجش اعلام کرده‌اند که این قبیل کد رشته محل‌ها و اصلاحات اعلام شده طی اطلاعیه‌ای در روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۹۹ در سایت سازمان سنجش درج خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: لازم است کلیه داوطلبان اعم از داوطلبان متقاضی رشته‌های با آزمون یا با سوابق تحصیلی نسبت به مطالعه آن اقدام کرده و در صورت تمایل از ۱۱ تا ۱۴ شهریور نسبت به انجام ویرایش در رشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

وی گفت: برگ راهنما برای داوطلبان کلیه رشته‌های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای داوطلبان متقاضی رشته‌های با آزمون هستند از روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

زرین آمیزی تاکید کرد: همچنین تمامی داوطلبان متقاضی گزینش در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کد رشته محل‌های انتخابی خود از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ شهریور با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: داوطلبانی که در زمان مقرر (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۹۹) موفق به ثبت نام نشده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند با توجه به اطلاعیه ثبت نام ۳ شهریورماه ۹۹ نسبت به ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ شهریور اقدام کنند.

پذیرش دانشجوی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در ۱۶ کدرشته امتحانی تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری، فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی، برق، کامپیوتر، معماری، مکانیک، مهندسی اجرایی عمران، علوم ورزشی، حسابداری، تکنولوژی و طراحی دوخت و هنرهای تجسمی با آزمون است.

پذیرش دانشجو در ۴۷ کدرشته امتحانی صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد. برای داوطلبانی که در این رشته‌های امتحانی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده‌اند کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد.

در کدرشته‌های مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، مهندسی بهداشت محیط، ساخت پروتزهای دندانی، مدارک پزشکی، ایمنی صنعتی و محیط کار، ساخت و تولید، صنایع چوب و کاغذ-سازه‌های چوبی، صنایع شیمیایی، مواد، معدن، نقشه برداری، شهرسازی، صنایع نساجی، مهندسی آبیاری، مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست، پرورش طیور، پرورش گاو و گاومیش، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، جنگلداری، شیلات، چوب شناسی و صنایع چوب، علوم و صنایع غذایی آزمون برگزار نخواهد شد.

همچنین در کدرشته‌های گیاه پزشکی، ماشین‌های کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، بازیافت، آمار، آموزش ریاضی، آموزش دینی و عربی، آموزش راهنمایی و مشاوره، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، آموزش علوم تجربی، آموزش و پرورش ابتدایی، باستان شناسی، تربیت معلم قرآن کریم، علوم انتظامی، علم اطلاعات و دانش شناسی، مدیریت، حقوق قضایی- علوم ثبتی، صنایع دستی، مرمت و احیای بناهای تاریخی، نوازندگی ساز ایرانی، طراحی پوشاک، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی) آزمون برگزار نخواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.