۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 718320

اگرچه قرن‌هاست که ملت ما ایام محرم را با عشق سیدالشهدا به سوگ می‌نشیند و یاد حماسه جاودانه کربلا را زنده نگاه می‌دارد و قیام عاشورا الهام‌بخش خیزش‌ها، انقلاب‌ها و حماسه‌های این ملت حسینی بوده است، اما امسال که عزاداران مکلف و مقید به حفظ سلامت جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها بودند، با هوشیاری و مراقبت زینبی، محرم ماندگاری را رقم زدند و در حسینیه‌ای به وسعت ایران در سوگ سالار شهیدان و حماسه سازان کربلا عزاداری کردند؛ ایران سیاه پوش شد و خانه هر ایرانی یک مجلس عزاداری اباعبدالله(ع) است.

قدس آنلاین: زیباترین صحنه عشق ورزی در حسینیه امام خمینی(ره) ثبت شد. رهبری عزیز بدون حضور عزاداران اقامه عزا کردند، اماتوگویی که حسینیه مملو از عاشقان حسینی است و یک ملت در حسینیه امام خمینی(ره) سوگواری می‌کند؛ نمادی زیبا از عشق ورزی همراه مراقبت‌های بهداشتی. این صحنه در جای جای این سرزمین حسینی تکرار می‌شود و رسانه ملی حسینیه‌ای تلویزیونی به خانه‌های مردم آورده است و فضای مجازی نیز سوگوار است.

شور حسینی همراه با مراقبت زینبی در سراسر کشور جاری است؛ از حرم مطهر رضوی تا همه آستان‌های مقدس امامزادگان در کشور، از استادیوم‌های ورزشی و فضاهای مدارس و هر جا که بتوان با حفظ سلامت مردم عاشقی کرد تا تکیه‌های سیاری که به محله‌های شهر می‌آید تا عزاداران حتی پشت پنجره خانه خویش هم در این سوگواری حضور یابند و آرام آرام مروارید اشک را در سوگ مصیبت‌های جانسوز کربلا بر گونه‌های خویش جاری سازند. نذورات عاشورایی مردم به سوی نذر ماسک و خون ویا توزیع بسته بندی‌های  بهداشتی اطعام هدایت شد و کمک‌های مؤمنانه جلوه‌های زیبایی از احسان حسینی مردم را به نمایش گذاشت.

در این میان نمی‌توان از جمعی هموطنان عزیز که بار سفر بستند و توصیه‌های متولیان درمانی کشور را نادیده گرفتند گلایه نکرد. اگرچه شاید شماتت آن‌ها نیز شایسته نباشد؛ چراکه ماه‌ها تحمل برخی محدودیت‌ها آن‌ها را بیقرار کرده و چاره‌ای جز سفر نیافتند. و البته آن‌ها نیز یقیناً در مقاصدسفربا رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوگوار محرم بوده اند. اکنون انتظار می‌رود این عزیزان پس از بازگشت ازسفر بیشتر مراقبت کنند و به ویژه با استفاده از ماسک ورعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از انتقال بیماری درصورت ناقل بودن احتمالی پیشگیری کنند تا دیگر هموطنان و همشهریان خود را مبتلا نکنند و زحمات کادر درمان را برباد ندهند. استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مجالس و محافل عزاداری  و مراقبت‌های ویژه مسافران بازگشته ازسفر و پرهیز از سفرهای جدید می‌تواند روند نزولی مبتلایان و قربانیان به کرونا را که درروزهای اخیربا کوشش مدافعان سلامت و همکاری مردم ایجاد شده استمرار بخشند و از احتمال موج سوم بیماری به طور جدی بکاهند. به‌طوری‌که نه تنها موج سوم شکل نگیرد، بلکه ان‌شاءالله تا اربعین شاهد کوچ همیشگی ویروس منحوس از دیار عاشقان حسینی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.