نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافق تل آویو با ابوظبی شامل دستیابی امارات به جنگنده های اف ۳۵ نیست.

توافق با امارات شامل دستیابی ابوظبی به جنگنده‌های اف ۳۵ نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از النشره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: توافقنامه عادی سازی روابط با امارات شامل دستیابی این کشور به جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا نمی‌شود.

وی در عین حال در بخش دیگر سخنان خود در خصوص توافقنامه عادی سازی روابط با امارات گفت که از هیئت اسرائیلی که هم اکنون در امارات بسر می‌برد خواسته است به زودی و به طور رسمی، طرفین اماراتی و اسرائیلی در واشنگتن توافق سازش امضا کنند.

نتانیاهو افزود: هیئت اسرائیلی در امارات برای امضای چندین توافقنامه با ابوظبی تلاش می‌کند و این توافقنامه‌ها در راستای همکاری اقتصادی است.

نخست وزیر با بیان اینکه با شماری از مقامات جهان اسلام دیدار خواهد کرد، افزود: کشورهای عربی ناگزیر به صلح با اسرائیل خواهند شد.

اظهارات نتانیاهو در حالی بیان می‌شود که تل آویو و ابوظبی اخیراً طی توافقی عادی سازی روابط با یکدیگر را که طی سالهای گذشته به صورت پنهانی بود، علنی کردند. روز گذشته نیز نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به امارات صورت گرفت اما با این حال رژیم صهیونیستی همچنان خواهان حفظ برتری نظامی در منطقه است بنابراین با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات مخالف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.