رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مهم ترین عامل تهدید کننده به عنوان یک خطر بالقوه برای افزایش ابتلا به بیماری کرونا، تجمعات بدون حفاظت است.

مهم ترین عامل تهدیدکننده کرونا تجمعات بدون حفاظت است
به گزارش قدس آنلاین، دکتر باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در حال حاضر مهمترین عامل تهدید کننده به عنوان یک خطر بالقوه برای افزایش ابتلا به بیماری کرونا تجمعات بدون حفاظت است که اگر این تجمعات با رعایت دستورالعمل بهداشتی و با حفاظت مناسب فیزیکی انجام شود درصد احتمال انتقال بیماری کاهش خواهد یافت.
او افزود: متأسفانه شیوع بیماری در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد، با روند افزایشی نسبی روبرو است، اما خوشبختانه فعلا با شرایط حادی روبرو نیستیم ولی اگر شرایط کنترل نشود، در آینده نسبتا نزدیک با بحران مواجه خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: هم اکنون در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ۱۴ تخت آی سی یو فعال است که در شرایط کنونی جواب گوی نیاز فعلی است، ولی با نگرانی که به دلیل هم‌زمانی کرونا و عفونت‌های حاد تنفسی در شش ماهه دوم سال وجود دارد، تصمیم گرفته شد تا در حد امکان ظرفیت تخت‌های آی سی یو را بالا ببریم.
دکتار باذلی بیان کرد: برخی از همکاران ما به دلیل همین محدودیت‌ها و شرایط کاری سختی که دارند شاید ماه‌ها است که فرزندان خودشان را در آغوش نگرفته‌اند، امیدواریم مردم با رعایت دستور العمل های بهداشتی در عزاداری‌ها، هم به مدافعان سلامت و خودشان کمک کنند و هم از فیض معنوی مراسم بهره‌مند شوند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.