آیین بزرگداشت سردار سرلشکر شهید «محمود کاوه» و شهدای عملیات کربلای ۲ در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیین بزرگداشت سردار شهید «محمود کاوه» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر محمود کاوه فرمانده لشکر ویژه شهدا و شهدای عملیات کربلای ۲، دهم شهریور ماه شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از همرزمان و خانواده این شهید والامقام و همچنین خانواده دیگر شهدای عملیات کربلای ۲ برگزار شد، حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهید کاوه پرورش یافته مکتب سیدالشهدا(ع) بود و جلوه های زیبایی از اطاعت و پیروی از ولایت را در زندگی خود به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: شهدا هدایت شده به وسیله نور الهی و عارف بالله شده بودند. آن ها به فرموده امام راحل(ره) راه صد ساله را یک شبه طی کرده و به مقامات بلند انسانی دست پیدا کرده بودند.  

این کارشناس دینی افزود: بعد از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) سپاه امام زمان(عج) وارد مرحله جدیدی شد و عرصه عرفان فردی به عرفان اجتماعی تبدیل شد. چرا که همه جامعه در مسیر دفاع از لشکر حق قرار گرفته بودند.

وی ابراز کرد: برای شناخت بهتر شهدا باید وصیت نامه آن ها را مطالعه کنیم. مطالعه وصیت نامه شهدا ما را در مسیر سیر و سلوک الی الله قرار می دهد. چرا که حاوی مطالبی بسیار ارزشمند است و امام خمینی(ره) نیز تاکید فراوانی بر خواندن وصیت نامه شهدا داشتند.

سخنران حرم رضوی با اشاره به موضوع «حُریت» و «شِمریت» بیان کرد: هدایت انسان ها در این دنیا تنها با نور ولایت و امامت امکان پذیر می باشد چرا که امام معصوم(ع) جلوه نور خدا بر روی زمین است.

وی افزود: جنگ بین حق و باطل از ابتدای خلقت وجود داشته و تا زمانی که یک حکومت واحد در جهان به وجود بیاید نیز ادامه دارد. در این حکومت همه مردم عارف بالله و مجاهد در راه خدا خواهند بود و آن زمان است که بشر به هدف و غایت خلقت خود می رسد.

این کارشناس دینی ابراز کرد: در نهاد هر انسانی میل به حریت و شمریت وجود دارد و انسان همواره در معرض وسوسه های سپاه شیطان و هدایت الهی قرار دارد به همین خاطر است که گفته شده «کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا».

در این مراسم همچنین حمید عسگری یکی از همرزمان شهید کاوه و مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به روایتگری از حماسه آفرینی ها و خاطرات شهید کاوه پرداخت و گفت: شهید کاوه در خانواده ای متدین و انقلابی پرورش یافته بود به همین خاطر دارای استحکام شخصیتی بود و در مواقع حساس توانست ناموس کشور را از دست دشمن حفظ کند.

وی بیان کرد: محمود کاوه یک پدیده نظامی بود و در سال ۶۳ وقتی به او خبر رسید نیروهای ضد انقلاب به یک عده از مردم ورامین که می خواستند کمک های مردمی را به جبهه منتقل کنند حمله کرده اند، با تعقیب هوشمندانه این گروه از منافقین انتقام سختی از آن ها گرفت.  

چگونگی آزادسازی جاده پیرانشهر به سردشت از دست نیروهای ضد انقلاب به فرماندهی شهید محمود کاوه با کمترین تلافات و بیشترین ضربه به ضد انقلاب، ماجرای ملاقات شهید کاوه و همرزمانش با امام خمینی(ره) بعد از پیروزی در این عملیات از جمله روایت های این همرزم شهید در مراسم بزرگداشت شهید کاوه بود.

گفتنی است؛ پخش کلیپ شهید محمود کاوه، شعرخوانی نوید اطاعتی از شاعران آیینی اهل بیت(ع) و اجرای برنامه مرثیه سرایی و عزاداری توسط مهدی سلحشور از دیگر برنامه های این مراسم بود.

یادآور می شود؛ محمود کاوه متولد سال ۱۳۴۰ در مشهد و از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ ایران و عراق بود. وی در بدو تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه درآمد و در ۲۲ سالگی به فرماندهی تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا در غرب کشور که بعدها به لشکر ارتقاء پیدا کرد منصوب شد. این رزمنده دلاور در شهریور ماه سال ۶۵ در حین انجام عملیات کربلای ۲ به فیض عظیم شهادت نائل شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.