پردازنده جدید سری G از فناوری بازی MediaTek’s HyperEngine بهره می برد و گوشی‌های هوشمند 4G را هدف قرار داده است.

مدیاتک فناوری بازی خود برای گوشی‌های هوشمند را ارتقا داد +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، سال گذشته ، مدیاتک تراشه‌های Helio G90 و G90T را برای گوشی‌های هوشمند میان رده عرضه کرد. اکنون ، با گذشت بیش از یک سال ، این شرکت پردازنده های نسل بعدی Helio G90 ، MediaTek Helio G95 را راه اندازی کرده است. پردازنده جدید سری G از فناوری بازی MediaTek’s HyperEngine بهره می برد و گوشی های هوشمند 4G را هدف قرار داده است.

دکتر ینچی لی ، معاون مدیر کل واحد تجارت ارتباطات بی سیم مدیاتک ، گفت: "بخش بازی های گوشی های هوشمند رشد پایدار را نشان می‌دهد ، به طوری که سازندگان دستگاه‌ها مشتاق ارائه فناوری‌های جدیدتر و پیشرفته تر به علاقه‌مندان به بازی هستند. مدیاتک همچنان به بهبود تراشه‌های بازی سری G خود برای ارائه عملکرد قوی ادامه می‌دهد و MediaTek Helio G95 قدرتمندترین تراشه بازی ما تا به امروز است. "



مشخصات و ویژگی‌های پردازنده MediaTek Helio G95

چیپست MediaTek Helio G95 یک پردازنده هشت هسته‌ای است که شامل دو CPU ARM Cortex-A76 با سرعت تا 2.05 گیگاهرتز همراه با شش پردازنده Cortex-A55 با بهره وری مناسب است. پردازنده توسط یک پردازنده گرافیکی ARM Mali-g76 MC4 پشتیبانی می‌شود که تا فرکانس 900 مگاهرتز کار می‌کند. یک DSP بسیار کم قدرت و همیشه روشن (پردازشگر سیگنال دیجیتال) وجود دارد که تشخیص کلمه بیدار شدن از خواب را برای دو دستیار صوتی جداگانه آسان می‌کند، DSP همچنین مصرف باتری برنامه‌های همیشه روشن مانند Google Assistant را به حداقل می رساند.

فناوری بازی MediaTek HyperEngine با موتورهای اختصاصی برای شبکه، پاسخ سریع ، کیفیت تصویر و مدیریت منابع طراحی شده است تا تجربه بازی پیشرفته‌ای را ارائه دهد. این چیپ ست همچنین می‌تواند همزمان بین Wi-Fi و LTE سوئیچ کند تا بتواند در هنگام بازی از شبکه به شبکه ارتباط برقرار کند.



پردازنده Helio G95 با یک ویژگی صفحه نمایش AI با وضوح فوق العاده همراه با پشتیبانی از صفحه های تا رزولوشن 90fps + FHD ارائه می شود. مدیاتک ادعا می کند که Helio G95 پهنای باند شبکه را در حالی که جریان آنلاین است 75 درصد کاهش می‌دهد. این چیپست جدید مدیاتک از رزولوشن‌های ویدیویی از 360p تا 720p در زمان واقعی پشتیبانی می‌کند تا یک تماس ویدیویی و پخش جریانی برتر داشته باشید.

علاوه بر این ، MediaTek Helio G95 از ویژگی چند دوربین تا چهار لنز را با حداکثر وضوح 64 مگاپیکسل پشتیبانی می کند، این چیپست از فناوری چهار پیکسل برای تصویربرداری با نور کم، موتور عمق تصویر برای ثبت بهتر اثر بوکه در زمان واقعی ، موتور تشخیص چهره AI و یک APU یکپارچه برای تقویت دوربین AI ، و سایر موارد ارائه می‌دهد.

مدیاتک اعلام کرده است که اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به Helio G95 از ماه جاری میلادی وارد بازارهای جهانی می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.