سخنگوی دولت از تدوین نقشه راه سال پایانی دولت خبر داد و گفت رئیس جمهور جزئیات این نقشه راه و برنامه اقتصادی برای ورود به قرن جدید را به زودی با مردم در میان خواهد گذاشت.

نقشه راه سال آخر دولت از سوی رئیس جمهور اعلام می‌شود/ قطعنامه‌ در دنیای خیالی پمپئو باز خواهد گشت/ اقدام امارات را تهدید می‌دانیم

قدس آنلاین: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با قدردانی از هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی برای برگزاری باشکوه و حفظ سنت سوگواری محرم و بزرگداشت سالار شهیدان توأم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی،محرم را فرصت بی‌نظیری برای درس‌آموزی از غنای فرهنگ حسینی است. درس‌های ماه محرم، واقعه کربلا برای ابنای بشر شمردنی نیست اما در این روزها که مردم ما زیر فشار تحریم، تبعیض و ستم شقی‌ترین دولتمردان آمریکایی هستند، باید یکبار دیگر خاضعانه پای مکتب سالار شهیدان بنشینیم و درس‌های ماه محرم را نه تنها برای خود، بلکه برای همه ملت‌های عالم بازخوانی کنیم.

وی تصریح کرد: زورگویان بدانند ملتی که حسین و محرم و عاشورا دارد، نه به ستمگری کرنش می‌کند و نه عزت را با خفت به معامله می‌گیرد. ملت امام حسین(ع) و آزادگی و ایستادگی و ایثار و نیز ملت امام حسن (ع) با صبر و صلح با هم هستیم. البته غریب نیست که دشمنان ملت ما از شناخت این پیچیدگی‌ها مستاصل‌ هستند، چون سمتگران را به حکمت‌های نهفته در سنت‌های الهی و سیاست ائمه و معصومان راهی نیست.

آمریکا به زودی شکستی تاریخی و بیادماندنی را تجریه می‌کند

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به تلاشهای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران گفت: سیاست تحریم و فشار آمریکا بر مردم ما بزودی با شکستی به یادماندنی و تاریخی مواجه خواهد شد و از امروز می‌توان نشانه‌های این شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم آمریکا دید.

ربیعی خاطرنشان کرد: این تصادفی نیست که پمپئوخارجه  ناکام‌ترین وزیر در تاریخ آمریکا شناخته شده و این نشان از شکست فشار حداکثری است. آمریکا باید بداند فشار حداکثری تجربه‌ای شکست خورده است و این مانور جدید هم هیچ چیز جدیدی برای ما نیست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آمریکا با خروج از برجام از مشروعیت تهی شده. آنها برای تحریم هر چه داشته بکار بسته‌اند و دیگر چیزی در چنته ندارد.فشار حداکثری اکنون در حال بدل شدن به فشار علیه خود آمریکا است. ما در حال بهره برداری از فضای جهانی با استفاده از ظرفیت داخلی هستیم.

نقشه راه سال آخر دولت تدوین شد

ربیعی با اشاره به تدوین نقشه راه سال آخر دولت و توصیه رهبری در این زمینه گفت: رئیس جمهور نقشه راه ورود به سال جدید را بزودی منتشر خواهند کرد.

وی افزود: این پیام روشی است که دولت با همه فشارها با درس از مکتب امام حسین از پا نخواهد نشست و با درک فشارهای تحمیل شده بر مردم امیدوارانه کار خواهد کرد. برای دولت سال آخر به معنای پایان امید نیست و نقشه راه را دنبال خواهد کرد.

ربیعی درباره جزئیات این طرح با یادآوری اینکه توضیحات کامل را به زودی رئیس جمهور به مردم ارائه خواهند داد گفت: این نقشه راه مولود یکباره‌ای نبوده و مدتها در ستاد اقتصادی دولت برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه محیط جهان آشوب زده تر از هر دوره ایست، اظهار داشت: بنابراین در ستاد اقتصادی دولت با نگاه به تهدیدات خارجی همچنین فرصت هایی که در فضای بین‌الملل وجود داشته، نقطه قوت‌ها به علاوه فرصت‌هایی که در فضای داخل و خارج هست، نقشه راه را برای سال آخر دولت و ورود به قرن جدید تدوین کردیم. لذا با استفاده از ظرفیت‌هایی که با تحریک آنها اشتغالزایی ایجاد می‌شود این نقشه ترسیم شد.

سخنگوی دولت افزود: یکی از موارد مهم پیشگیری از تکانه‌های تاثیرگذار بر اقتصاد تولید و معیشت مردم است. همچنین منابع جایگزین درآمد نفتی برای جبران کسری بودجه از مواردی بوده که به آن توجه شده است. جبران کسری بودجه بدون تزیق پول پر قدرت و افزایش نقدینگی نیز دیده شده و امید داریم با اجرای آن در سال آخر تورم را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت ۱۷۱ هزار میلیارد سرمایه گذاری پیش بینی کردیم. در حوزه مسکن هم پیش بینیه هایی صورت گرفته و بخشی از نقشه راه حوزه راه و مسکن است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه ها مباحث پولی و مالی است، خاطرنشان کرد:  یکی از بیماری های کشور افزایش نقدینگی ۲۰ درصدی سالانه بوده. با این حال افزایش نقدینگی امسال رشد کمی داشته است.ما کنترل نقدینگی جهت گیری آن به سمت توسعه و تولید دیده شده در نقشه راه دولت.

وی گفت: یکی از جزئیات جلوگیری از قاچاق بوده و همچنین توسعه صادرات غیر نقدی و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد.در این قشه راه فصلی هم برای نگاه به معیشت و قدرت خرید مردم هم در نظر گرفته و اقداماتی در این جهت تدارک دیده شده. استمرار یارانه نقدی و همسان سازی حقوقها مورد توجه است.

قطعنامه ها در دنیای خیالی پمپئو قرار است بازگردد

ربیعی در واکنش به ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریم های شورای امنیت از پایان شهریور ماه با فعال شدن مکانیزم ماشه توسط واشنگتن، با یادآوری اینکه واژه ماشه نه در برجام آمده و نه در قطعنامه ۲۲۳۱ و یک واژه جعلی است که امریکایی ها هدفمند  به دنبال جعل و جا انداختن آن هستند، گفت: آنها تاکنون دو بار شکست فضاحت بار در شورای امنیت داشته‌اند و همه کشورهای عضو شورای امنیت اعلام کرده اند که آمریکا حقی برای استفاده از مکانیسم های برجام ندارد از اینرو تحریم ها و قطعنامه ها در دنیای خیالی وزیر خارجه آمریکا قرار است برگردد.

به هر اقدام آمریکا پاسخ مناسب خواهیم داد

وی افزود: تهدید و جار و جنجال انها نه تنها ما را تضعیف نکرده بلکه جایگزین مقررات بین المللی هم نشده. پافشاری آمریکا نمی تواند واقعیت‌ها را تغییر دهد. این ۳۰ روز دروغین هم پایان خواهد پذیرفت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هر گونه اقدام آمریکا را در اعمال محدودیت ها و قطعنامه ها سرپیچی از مقررات و اجماع بین المللی می دانیم و پاسخ متناسب خواهیم داد.

همین که مقامات امنیتی اسرائیل با حضور خود در منطقه حضور مذاکره می‌کنند نشانه خوبی نیست. البته ما نگرانی خود را اعلام کردیم و وزیر امور خارجه هشدارهای لازم را در این زمینه اعلام کردند. مواضع ما این است که همسایگان ما خردگرایی را که به نفع امت مسلمان و مردم منطقه است را مراعات کنند.

 وی تصریح کرد: ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی دوست وفاداری برای مردم منطقه ما نخواهد بود و براساس منافع خود عمل خواهد کرد و در مواقع لزوم حتی تهدیداتی اطلاعاتی و امنیتی را متوجه کشورهای منطقه خواهد کرد.

اقدام امارات در باز کردن پای اسرائیل به منطقه را تهدید می‌دانیم

خبرنگار قدس آنلاین در این نشست با اشاره به اینکه چند هفته گذشته و بعد از مشکلاتی که با امارت داشتیم، شاهد یک دور مذاکره غیر حضوری ظریف با وزیر امور خارجه کشور امارات بودیم با امید اینکه اصلاحاتی در روابط ما شکل بگیرد ولی ما شاهد عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی بودیم گفت: 

 وی ادامه داد: روز گذشته یک هواپیما اسرائیلی در فرودگاه ابوظبی بر زمین نشست و یک مقام ارشد آمریکایی از این هواپیما پیاده شد و در خاک امارات، جمهوری اسلامی را بزرگترین خطر منطقه دانست.  این اتفاق چه پیامدی برای روابط ما و امارات دارد؟

ربیعی در پاسخ با اشاره به اینکه مواضع تهران در مورد پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اقدام اشتباه امارات پیشتر نیز اعلام شده، گفت: دولت امارات متحده عربی برای بازکردن پای اسرائیل به منطقه را تهدید می‌دانیم و هرگونه و هرگونه تهدید ناشی از این حضور در مسائل امنیتی را ما زیر نظر داریم و بررسی می کنیم و برای ما قابل پذیرش نیست و تهدید ناشی از این حضور را تحمل نخواهیم کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همین که مقامات امنیتی اسرائیل  در منطقه حضور یافته و  مذاکره می‌کنند نشانه خوبی نیست و ما نگرانی خود را اعلام کردیم و وزیر امور خارجه هشدارهای لازم را در این زمینه داده است.

دستیار رئیس جمهور با بیان اینکه انتظار داریم  که همسایگان ما خرد گرایی را که به نفع امت مسلمان و مردم منطقه است مراعات کنند، افزود: معتقدیم که رژیم صهیونیستی دوست وفاداری برای مردم منطقه ما نخواهد بود و براساس منافع خود عمل خواهد کرد و در مواقع لزوم حتی تهدیداتی اطلاعاتی و امنیتی را متوجه کشورهای منطقه خواهد کرد.

تداوم عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۵ کالای اساسی

ربیعی درباره تصمیم دولت در مورد تداوم ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی با وجود فساد زا بودن آن هم با بیان اینکه  همواره تفاوتهای ارزی می‌توانند فساد زا باشند، گفت:  اما در مورد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مایحتاج ضروری مردم این تعبیر  را نمی‌پسندیم چون این تخصیص  با توجه به فشار اقتصادی به طبقات پایین و برای حفظ قدرت خرید در کالاهای اساسی و تامین دارو و مایحتاج زندگی مردم،  با احتمال برخی نقاط ضعف صورت گرفت.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه  دریافت ارز اضافه ،  عدم واردات و فروش کالاهای وارد شده با این ارز در بازار آزاد، سه احتمالی بود که می‌توانست موجب فساد شود، گفت: دولت با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت عملا بین ثبت سفارش واردات، تامین ارز و ترخیص کالا ارتباط سیستمی ایجاد کرد  و با وارد کردن ارز حاصل از صادرات و معامله ان در سامانه نیما توسط وزارتخانه های صمت بهداشت و کشاورزی عملا فرایند گردش این ارز را تحت نظارت درآورد.

وی گفت:  دولت این راه را ادامه خواهد داد و در حال حاضر نیز ۵ قلم کالای اساسی و ضروری که همگی نهاده و مواد اولیه تولید هستند مانند کنجاله سویا، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و روغن خام  ارز ۴۲۰۰ دریافت می‌کنند.

معرفی وزیر صمت تا چند روز آینده

دستیار رئیس جمهور درباره معرفی گزینه جدید وزارت صمت نیز گفت: فهرستی از افراد و گزینه ها وجود دارد که رئیس جمهور در حال بررسی و برآورد توانایی، تخصص و قدرت مدیریت و تعامل آنها با مجلس هستند که امیدواریم زودتر از موعده فرد مورد نظر ایشان به مجلس معرفی شود.

نقش فیفا در شکایت ویلموتس

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که عزم دولت در سال پایانی با توجه به ورود وزارت اطلاعات به بحث فساد در ورزش، تا چه اندازه برای معرفی ارکان اصلی فساد بجای معرفی عوامل درجه سه و چهار به دستگاه قضایی جدی است؟ با بیان اینکه ‌ریشه بسیاری از این مشکلات در قراردادهای خارجی در مشکلاتی است که برای تامین ارز به قیمت نیمایی و انتقال ارز به خارج در کشور به دلیل تحریم ها بوجود آمده، گفت: البته برخورد با مفسدان و دلالها مدتی است که با همکاری وزارت ورزش و وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی آغاز و تعدادی از عوامل فساد شناسایی و با آنها برخورد شده و تحت نظر بوده و پرونده آنان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

دستیار رئیس جمهور افزود:  مشکلات قرارداد ویلموتس بخاطر عدم پرداخت ارزهای فدراسیون فوتبال توسط فیفا به وی بود زیرا ، فیفا بدون اجازه امریکا حاضر نشد دستمزد ویلموتس را بپردازد و او  اقدام به فسخ یک طرفه  قرارداد بخاطر عدم دریافت حقوقش نمود.

ربیعی یادآور شد:  در طول هشت سال گذشته دستمزد ارزی مربیان خارجی تیم ملی فوتبال ایران از محل کمکهای فیفا یا ارز درآمدهای ارزی فدراسیون فوتبال بخاطر صعود به جام جهانی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: موضوع اختلاف حساب در پرونده استراماچونی در دست بررسی است و بازرسان بزودی تکلیف آن را روشن خواهند کرد.

در مناطق قرمز کلاس حضوری نداریم

سخنگوی دولت درباره درباره بازگشایی مدارس و سردرگمی مردم درباره نحوه برگزاری کلاسها و دغدغه های بهداشتی آنها هم با بیان اینکهبنا بر سیاست‌های آموزشی اساس و اولویت با آموزش حضوری است و هیچ چیز جای آموزش حضوری را  نمی‌تواند بگیرد، اظهار داشت: البته کارکردهای مدرسه فقط در یاد دادن‌های کتابی نیست، بلکه در مهارت‌های اجتماعی، شکل گیری شخصیت دانش آموزان و تعامل چهره به چهره است و هیچ روش دیگری نمی‌تواند جای اینها را پر کند.

وی با تاکید بر اینکه فقط مسائل بهداشتی و حفظ جان است که می‌تواند این سیاست را محدود کند،  گفت: مصوبه اینست که چیزی که شنبه آغاز سال تحصیلی است و مدارس هم به صورت حضوری برقرار خواهد شد مگر اینکه بنابر اعلام وزارت بهداشت مناطق قرمز باشد و  وزارت بهداشت لیست مناطق قرمز را اعلام کرده است.

وی یادآور شد: بر اساس تغییرات مناطق از قرمز به زرد یا سفید تغییر خواهد کرد، گفت: در مناطق زرد پیش بینی این هست که با حضور دانش آموزان کمتر مدارس دایر شود و دانش آموزان به مدرسه بروند. در مناطق سفید هم که عمدتاً مناطق کم جمعیت و روستایی و عشایر هستند و مدارس  معمولاً زیر ۵۰ نفر هست در اینجا هم شیوه نامه‌های بهداشتی کاملاً مراعات خواهد شد و آموزش در این مناطق حضور خواهد بود.

درباره پیش بینی های دولت برای مقابله همزمان با آنفلوآنزا و کرونا و تهیه واکسن این بیماری ها گفت: فرایند تولید واکسن آنفلونزا آغاز شده است و به پیشرفتهای خوبی رسیده است.  مسئولان وزارت بهداشت امیدوار بودند با پیگیری‌های مستمر محصول ایرانی با کیفیت جهانی تولید کنند و امسال در دسترس قرار دهند.

سخنگوی دولت گفت:  بخشی از اقدام ما در تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا است که شرکت‌های دانش بنیان با همکاری وزارت بهداشت این روند را آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: البته یک روندشناسی در وزارت بهداشت انجام شده است معتقد هستند به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کرونا خود این اقدامات امسال با همه گیری کمتری در آنفلوآنزا خواهیم داشت و مانند سالهای گذشته نخواهد بود.

خرید حدود ۷ میلیون واکسن آنفلوآنزا در دستور کار است

ربیعی گفت: در مورد تامین کامل نیاز واکسن آنفلوآنزا بر اساس تولیدات داخلی امسال کفاف نخواهد داد بنابراین درخواست خرید تعداد زیادی از این واکسن قراردادها منعقد شده است، که فعلا هم دستور خرید حدود ۷ میلیون واکسن آنفلوآنزا در دستور کار است.

سخنگوی دولت افزود: برای تولید واکسن کرونا؛ سه مرکز با روش‌های مختلف در حال تحقیق و آزمایش اولیه تحت نظر وزارت بهداشت و فعال هستندف کارشناسان برجسته داخلی در مورد برخی از این موارد امیدوارانه صحبت می کنند

ربیعی به پیشرفت قابل قبول در زمینه تولید واکسن کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: رییس جمهوری دستور داده‌اند که وزارت بهداشت برای خرید واکسن‌های تولید شده در دنیا هم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برای خرید واکسن کرونا باید به اندازه لازم از بازار کنونی در جهان، سهم مورد نیاز خود را خرید کنیم و امیدواریم با همکاری بین بانک مرکزی انجام خواهد شد.

آمریکا در برجام هیچ جایگاهی ندارد

ربیعی درباره روابط ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: نشست عادی کمیسیون مشترک برجام امروز (سه‌شنبه) با حضور نمایندگان چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان و اتحادیه اروپا و به ریاست (سید عباس عراقچی) معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و خانم «هلگا اشمیت» در وین برگزار می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: آمریکا به عنوان کشوری که به عضویت خود در برجام خاتمه داده است، از ۱۸ اردیبهشت ۹۷ هیچ جایگاهی در توافقنامه و نشست کمیسیون مشترک نخواهد داشت.

ربیعی نشست وین را حایز اهمیت دانست و گفت: نشست وین در شرایطی برگزار می‌شود که آمریکا عزم خود را جزم کرده است که برجام را نابود کند و تاکنون هم چندین بار در این زمینه تلاش کرده است.

اعضای باقیمانده برجام از این توافقنامه قاطعانه حمایت کنند

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: موضوع نشست امروز کمیسیون مشترک  برجام در وین «حمایت از برجام» است؛ دلیل حضور و درخواست و پیگیری ما در نشست وین و انتظار ما این است که همه اعضای باقیمانده در برجام حمایت قاطع خود را از این توافقنامه اعلام کنند.

سخنگوی دولت افزود: انتظار می‌رود اعضای باقیمانده در برجام مقابل اقدامات غیرقانونی و قلدرمابانه آمریکا بایستند، و مخالفت کنند.

درباره پیش بینی های دولت برای مقابله همزمان با آنفلوآنزا و کرونا و تهیه واکسن این بیماری ها گفت: فرایند تولید واکسن آنفلونزا آغاز شده است و به پیشرفتهای خوبی رسیده است.  مسئولان وزارت بهداشت امیدوار بودند با پیگیری‌های مستمر محصول ایرانی با کیفیت جهانی تولید کنند و امسال در دسترس قرار دهند.

سخنگوی دولت گفت:  بخشی از اقدام ما در تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا است که شرکت‌های دانش بنیان با همکاری وزارت بهداشت این روند را آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: البته یک روند شناسی در وزارت بهداشت انجام شده است معتقد هستند به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کرونا خود این اقدامات امسال با همه گیری کمتری در آنفلوآنزا خواهیم داشت و مانند سالهای گذشته نخواهد بود.

خرید حدود ۷ میلیون واکسن آنفلوآنزا در دستور کار است

ربیعی گفت: در مورد تامین کامل نیاز واکسن آنفلوآنزا بر اساس تولیدات داخلی امسال کفاف نخواهد داد بنابراین درخواست خرید تعداد زیادی از این واکسن قراردادها منعقد شده است، که فعلا هم دستور خرید حدود ۷ میلیون واکسن آنفلوآنزا در دستور کار است.

سخنگوی دولت افزود: برای تولید واکسن کرونا؛ سه مرکز با روش‌های مختلف در حال تحقیق و آزمایش اولیه تحت نظر وزارت بهداشت و فعال هستندف کارشناسان برجسته داخلی در مورد برخی از این موارد امیدوارانه صحبت می کنند

ربیعی به پیشرفت قابل قبول در زمینه تولید واکسن کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: رییس جمهوری دستور داده‌اند که وزارت بهداشت برای خرید واکسن‌های تولید شده در دنیا هم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برای خرید واکسن کرونا باید به اندازه لازم از بازار کنونی در جهان، سهم مورد نیاز خود را خرید کنیم و امیدواریم با همکاری بین بانک مرکزی انجام خواهد شد.

بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی وام مسکن به بانک‌ها معرفی شدند 

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور  در پاسخ به سوالی درباره تدابیر دولت برای سرعت بخشی به اعطای وام ودیعه مسکن با اشاره به راه اندازی سامانه پرداخت یا تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن، گفت: ثبت نام از متقاضیان و تکمیل مدارک آغاز شده و افرادی که احراز شرایط داشتند را به بانک‌ها معرفی شده اند. و  براساس آخرین آمار  یک میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۴۱ نفر متقاضی اولیه بودند که ۴۰۶ هزار و ۱۲۸ متقاضی نسبت به ثبت نام در سامانه و تکمیل آن اقدام کردند و تاکنون ۲۱۸ هزار و ۹۴۶ متقاضی برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده اند و این روند برای بقیه هم ادامه دارد.  

سخنگوی دولت به مشکلات برخی افراد برای دریافت وام اشاره کرد و اظهار داشت: برخی افراد مشکلاتی مانند چک برگشتی داشتند که درباره اینگونه وسائق هم مقرر  شد که وسائقی مانند چک برگشتی فعلا منتفی شود که این افراد هم بتوانند سریع‌تر وام را دریافت کنند عدد و رقمی هم که برای آن در نظر گرفته شده است.

حمایت دولت از بازار سرمایه تداوم دارد

ربیعی درباره حمایت دولت از بورس و این گمانه که حمایت های اخیر برای تشویق مردم و فروش صندوق دارا دوم بوده است؟ اظهار داشت: حمایت از بازار سرمایه در دولت‌های گذشته هم دنبال می‌شده است و در این دولت به عنوان یکی از بازارهای با ثبات اقتصادی از طریق تامین مالی برای تولید مورد توجه قرار گرفته است.

وی حمایت چند ساله دولت از بازار سرمایه را نشان دهنده  سیاست اصولی دولت در حمایت از بازار سرمایه خواند و افزود:این حمایت در قالب ETF ها متوقف نمی‌ماند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه  صندوق‌های ETF یکی از ابزارهای مشارکت مردم با پول‌های اندک در بازار سرمایه هستند، اضافه کرد: اتفاقا ۲۰ درصد تخفیف در ETF برای حمایت از مردم با پول‌های اندک در مشارکت بازار سرمایه است.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.