در برخی از معابر مشهدمقدس از نام‌های تکراری استفاده شده که برنامه مدیریت شهری حذف تدریجی این اسامی تکراری است.

عناوین تکراری از معابر شهری مشهدمقدس حذف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احسان اصولی با اشاره به لزوم حمایت از سلامت مردم در شرایط ویژه کرونایی مشهد اظهار داشت: امسال ۷۰ مکان ویژه در سطح شهر از جمله پارک‌ها توسط معاونت فرهنگی مناسب‌سازی شده و برای برگزاری مراسم مذهبی شبانه در اختیار هیئت‌ها قرار گرفت.

وی افزود: همچنین از چند ماه قبل با توجه به فضای ویژه حاکم بر کشور آن بودیم تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم مردم و شهروندان در عین رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی بتوانند از فضای معنوی این روزها بهره ببرند و سوگواری خود را برپا کنند،  در جلسات متعدد کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف از جمله هیئت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت خدمات شهری و غیره به این نتیجه رسیدیم تا فضاهای عمومی شهر را که امکان مناسب‌سازی آن‌ها با شرایط ویژه کرونایی وجود دارد مهیا کرده و در اختیار هیئت‌ها قرار دهیم.

اصولی با یادآوری اینکه در سه مکان میدان شهدا، پارک ملت و ورزشگاه تختی سه اجتماع بزرگ عزاداران ایجاد شده بود، گفت: علاوه بر این، ۶۷ نقطه فضای باز دیگر در شهر براساس درخواست و اعلام نیاز شهروندان و هیئت‌ها آماده‌سازی شده و در اختیار شهروندان قرار گرفت. مشارکت مردم و هیئت‌ها نیز بسیار مناسب بود و از این طریق شور حسینی و شعور حسینی مردم مشهد و زائران مشهدالرضا(ع) هم‌زمان به نمایش گذاشته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با تقدیر از شهدای مرزبانی استان نیز گفت: استان خراسان رضوی با مرزهای گسترده تحت پوشش خود تاکنون ۲۴۷ شهید مرزبانی اهدا کرده و از این طریق توانسته امن‌ترین مرزهای کشور را برای مردم سخت‌کوش و قدرشناس خود به ارمغان آورد و این استان یکی از امن‌ترین استان‌های مرزی کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ما همواره دین سنگینی به شهدای کشورمان از جمله شهدای مرزبانی، شهدای دفاع مقدس و انقلاب و شهدای مدافع حرم داشته و باید برای ادای این دین هر چه در توان داریم به کار ببریم. نام‌گذاری معابر شهری کمترین کاری است که به‌عنوان ادای دین و حفظ یاد و خاطره این عزیزان می‌توان انجام داد اما باید توجه داشت که معابر جدید محدودی در شهر برای نام‌گذاری وجود دارد و نکته دیگر آن که معابر زیادی با نام‌های تکراری در شهر مشهد داریم که در حال حاضر سی نام در ۸۰ معبر تکرار شده است.

اصولی با این توضیح که تاکنون نیز به‌طور کلی معابر و خیابان‌های شهر به نام شهدا و مشاهیر نام‌گذاری شده است، افزود: درصدد هستیم با یک شیب ملایم نسبت به تغییر نام تکراری معابر اقدام کرده تا بتوانیم برای اجرای برنامه‌هایی ازاین‌دست شهرداری را باز گذاریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.