مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: هنوز ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط بالای ۱۵ سال برای دریافت کارت ملی به ثبت احوال استان مراجعه نکرده‌اند.

۳۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین نیری در خصوص تعداد افراد فاقد کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: همه شهروندان باید کارت ملی هوشمند داشته باشند، هنوز ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط بالای ۱۵ سال استان برای دریافت کارت ملی به ثبت احوال استان مراجعه نکردند،  از مردم درخواست می‌کنیم که برای دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.

وی در خصوص فرآیند گرفتن شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج ایرانی، بیان کرد: ماده واحدی در سال ۸۵ مبنی بر دریافت شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی تنظیم شده است. در سال ۹۸ اصلاحیه‌ای مجدد برای آن تصویب و ابلاغ شد. مسئول و متولی پرونده‌های این امر اداره کل اتباع و امور خارجه استانداری خراسان رضوی است. پرونده‌ها در این مرکز انجام شده و بعد از اتمام مراحل آن اگر مدارک تکمیل و فرد مستحق دریافت شناسنامه باشد به ما معرفی و شناسنامه برای او صادر می‌شود.

نیری ادامه داد: ما آماری از تعداد شناسنامه‌های صادر شده برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی را داریم اما متولی این موضوع اداره کل اتباع و امور خارجه استانداری است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص تعداد متولدین استان در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری، عنوان کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال ۹۹، ۴۶۲۷۶ نوزاد در استان خراسان رضوی متولد شده است. از این تعداد ۲۳۷۱۷ نوزاد پسر و ۲۲۵۵۹ نوزاد دختر بوده است.
نیری خاطرنشان کرد: آمار نوزادان متولدشده در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.
وی عنوان کرد: پرتکرار ترین اسم پسر در پنج ماهه ابتدایی سال جاری به ترتیب امیرعلی، علی، محمد، امیرحسین و ابوالفضل است. همچنین پرتکرار ترین اسم دختر در پنج ماهه ابتدایی سال جاری فاطمه، زهرا، همتا، حلما (هلما) و مرسانا است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.