شبکه افق سوژه های متنوعی همچون انتخابات آمریکا را در برنامه عصر، پخش اولین قسمت از مستند «رویای آجری» و ... را در کنداکتور امروز خود گنجانده است.

از «برده‌داری ناتمام در دنیای غرب» تا «پرونده انتخابات آمریکا» روی میز شبکه افق

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، امروز سه شنبه ۱۱ شهریورماه برنامه های مختلفی روی آنتن شبکه افق خواهد رفت که در ادامه به آنها اشاره شده است.

پرونده انتخابات و اعتراضات آمریکا روی میز شبکه افق

برنامه تلویزیونی «عصر» با موضوع انتخابات آمریکا و اعتراضات دوباره ضد نژادپرستی در این کشور، سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد.

تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاهپوست دیگر و خشونتی که در این ماجرا وجود داشت، بار دیگر شعله اعتراضات ضد نژادپرستی را در ایالات متحده برانگیخت، اعتراضاتی که این بار تا پای کاخ سفید کشیده شده اند.

برنامه تلویزیونی «عصر»، سه‌شنبه این هفته درباره همین موضوع خواهد بود.

نادر طالب‌زاده مجری و تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی قرار است پیرامون انتخابات آمریکا و اعتراضات دوباره ضد نژادپرستی در آمریکا، به گفت‌وگوی اینترنتی با صاحب‌نظران و کارشناسان غربی بنشیند.

«عصر» سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه افق پخش می شود.

برده‌داری ناتمام در دنیای متمدن غرب

مستند «برده داری، تجارتی ناتمام» با موضوع برده داری در انگلستان و تداوم آن در طول تاریخ، سه شنبه یازدهم شهریورماه از شبکه افق پخش می شود.

تاریخ تجارت سیاه برده داری در کشور انگلیس از پانصد سال قبل تاکنون، محور اصلی مستند «برده داری، تجارتی ناتمام» است، کشوری استعمارگر که بزرگ ترین تامین کننده بردگان سیاه برای آمریکا به شمار می رفت.

در این مستند از اسرار زیادی پرده برداشته می شود، رازهایی که شاید کمتر کسی آنها را بداند اما حقایقی هستند که هیچگاه فراموش نمی شوند.

سیاست های متحول شده و نوین انگلستان در قبال کشورهای آفریقایی و نحوه زندگی اشرافگران و مقامات بلند پایه و صاحب نفوذ سیاسی و مالی در این کشور با تاریخ برده داری گره خورده، سیاست هایی که این مستند تلاش می کند بخشی از آنها را بازگو کند.

«برده داری، تجارتی ناتمام» سه شنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش می شود.

«رویای آجری» ایرانی ها برای خانه‌دار شدن

نخستین قسمت مستند «رویای آجری» درباره سیاست های ۶۰ ساله مسکن در ایران، سه شنبه ۱۱ شهریورماه روی آنتن شبکه افق می رود.

مستند «رویای آجری» به بیان تاریخچه سیاستگذاری مسکن در ۶۰ سال اخیر کشور پرداخته و تحولات این سیاست ها را از دوره دکتر مصدق تا امروز روایت می کند.

بهره‌گیری تصاویر آرشیوی و گفت وگو با بسیاری از بازیگران اصلی حوزه مسکن و افراد تاثیرگذار که نقشی در تحولات آن در ده‌های اخیر داشته‌اند، بخش های مختلف این مستند را تشکیل می دهند.و

بازار مسکن در چند سال اخیر نوسانات زیادی را به خود دیده و در عین حال سیاست های گوناگونی هم برای خانه دار شدن ایرانی ها به مرحله اجرا درآمده که برخی موفق تر از بقیه بوده اند.

«رویای آجری» تلاش می کند با مروری بر این تصمیمات ریشه نوسان قیمت مسکن را در دوره‌های مختلف ریشه‌یابی کند.

نخستین قسمت این مستند را می توانید ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه از شبکه افق تماشا کنید.

تکرار «رویای آجری» هم روز بعد ساعت ۱۱ روی آنتن می رود.

سوگواران حسینی مهمان «غریب محله» می‌شوند

«غریب محله» مستندی درباره آداب و رسوم عزاداری محرم در یکی از روستاهای اطراف تالش، سه شنبه ۱۱ شهریور از شبکه افق پخش می شود.

«غریب محله» عنوان مستندی است به کارگردانی «یاسین پورعزیزی» و روایتی از عزاداری مردم روستایی کوچک به همین نام از توابع شهر اسالمِ شهرستان تالش در ایام محرم که گویای عشق و ارادت اهالی به امام حسین(ع) است.

مستندساز با محوریت قرار دادن دو تن از اعضای این روستا زندگی آنها را در ایام محرم به تصویر می کشد.

آداب و رسوم اهالی روستا در این روزها نیز بستری برای نشان دادن ارادت سوژه های این فیلم به امام حسین(ع) است.

همچنین با پدر و مادر شهید حسین علی صفری نژاد که در مهران به شهادت رسیده هم گفت وگو می شود.

اهل سنت و شیعیان در این روستا در کنار هم زندگی می کنند و برای عزاداری امام حسین(ع) آماده می شوند.

«غریب محله» سه شنبه ۱۱ شهریورماه ساعت ۱۸ و تکرار آن ساعت ۷ روز چهارشنبه از شبکه افق پخش می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.