مشکلات پروژه‌های اقتصادی و عمرانی ۹ شهرستان خراسان رضوی امروز طی ملاقات حضوری فرمانداران آنها با استاندار بررسی و راهکارهای لازم برای حل آنها اتخاذ شد.

بررسی پروژه‌های شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور استاندار

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار داورزن در این دیدار گفت: ۳۰ پروژه در این شهرستان با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست که از این تعداد هفت پروژه آماده بهره‌برداری و باقی آن در حال تکمیل است.

حسین اسدالهی با ارایه گزارشی از شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی داورزن افزود: هفت معین اقتصادی در این شهرستان در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی تاکنون ۳۱ طرح کسب و کار را اجرا کرده‌اند.

وی از پیگیری‌ها برای حل مشکل مجتمع‌های دامپروری، خدماتی و نواحی صنعتی داورزن و نیز پرورش مجوز ماهی تیلاپیا خبر داد و گفت: برای احداث المان شهدای گمنام این شهرستان نیز دستور مقتضی از سوی استاندار خراسان رضوی صادر شده است.
فرماندار خواف نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی این شهرستان ارائه داد و گفت: در هفته دولت ۴۷ پروژه با هزینه ۴۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

حسین سنجرانی افزود: امسال طرح تولید کنستانتره کارخانه فولاد سنگان خواف به ظرفیت تولید ۵۰ میلیون تن در سال به بهره برداری می‌رسد و مرحله دوم این طرح نیز با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد ریال آماده اجراست.

وی تفویض اختیار به مدیران شهرستان خواف در حوزه الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی و اختصاص اعتبار به دهیاری‌ها و رفع مشکلات طرحهای هادی روستایی را خواستار شد و ادامه داد: استاندار خراسان رضوی در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های خواف دارند و در موضوع معیشت و بیکاری دستورهای ویژه‌ صادر کردند.
 
فرماندار جغتای نیز در این دیدار از افتتاح یک واحد گلخانه یک هکتاری هیدروپولیک در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه از جمله فعالیت‌های ذیل مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی انجام شده توسط معین اقتصادی روستای قلعه نو از توابع جغتای است.

مرتضی محبی‌فر با اشاره به پیگیری اسناد اراضی شمال شهر جغتای به مساحت ۳۱۳ هکتار افزود: احداث کارخانه تایر و لاستیک شهرستان جغتای نیز در دست بررسی است.

وی با تاکید بر شتاب بخشی به احداث جاده منیدر در جغتای ادامه داد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تعهد کرده است ۵۰ درصد از اعتبار این طرح را تأمین کند.
 
فرماندار جوین نیز در دیدار با استاندار خراسان رضوی، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در این شهرستان گفت: در این راستا اتفاقات خوبی در جوین رخ داد و باعث شده است این شهرستان جزو مناطق پیشرو در اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی باشد.

حسین جمشیدی افزود: ۱۴۲ طرح در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی در شهرستان جوین اجرا شده است که از این تعداد ۱۰۲ طرح در سامانه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان به ثبت رسیده و تایید شده است.

وی با اشاره به طرحهای شهرستان جوین بویژه در حوزه راه‌ها گفت: در هفته دولت ۱۴۴ طرح با هزینه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در شهرستان جوین به بهره برداری رسیده است.

فرماندار فیروزه نیز در دیدار با استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم تسریع در صدور مجوز شهرک صنعتی "طاغنکوه" گفت: تاکنون دو سرمایه‌گذار برای فعالیت در این شهرک صنعتی جذب شده‌اند که در صورت اجرای طرحهای آن برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

ابوالفضل حکیم‌پور ضمن دعوت از استاندار برای بازدید از روستای نمونه و الگوی اقتصاد مقاومتی رشیدآباد از توابع شهرستان فیروزه اظهار امیدواری کرد، طرح انتقال آب شرب از سد بار به شهر فیروزه به زودی به بهره برداری برسد.

سرپرست فرمانداری زبرخان نیز در دیدار با استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش از وضعیت شهرستان پس از تشکیل آن، به طرحهای در حال اجرا اشاره و بیان کرد: واحد تولیدی مواد غذایی و بسته‌بندی خیام آویژه خراسان در شهرک صنعتی این شهرستان با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد ریال و ساختمان اداری شهرداری خرو با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال از جمله طرحهای تکمیل شده است.

سید یحیی سلیمانی همچنین از افتتاح متمرکز سه واحد مسکن مددجویان بهزیستی و طرح روشنایی بلوار امام خمینی بوژمهران در شهر خرو اشاره و بیان کرد: بوستان کودک روستایی بوژمهران، گاوداری ۸۰ راسی پوستفروشان در اسدآباد، کارخانه پسته پاک کنی حسین آباد و طرح بره پرواری یک هزار راسی اسحاق آباد نیز از جمله طرحهای اقتصادی در حال اجرای شهرستان زبرخان به شمار می‌رود.

فرماندار زاوه نیز در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: تجربیات خوبی از مدیر معین اقتصادی شهرستان منوجان استان کرمان دریافت کردیم که درصدد اجرای الگوی منوجان در شهرستان زاوه در ذیل مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی هستیم.

محمود صادقی همچنین به پیگیری‌ها برای احداث بازار دام و کشتارگاه در زاوه اشاره و بیان کرد: مقرر شد کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)  به عنوان معین اقتصادی در اجرای این طرح کمک کنند.
 
فرماندار مه‌ولات نیز در دیدار با استاندار خراسان رضوی با مثبت ارزیابی کردن نتیجه بررسی مسائل و مشکلات الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی این شهرستان گفت: مه‌ولات از شرایط سیاسی و اجتماعی مناسبی برخوردار است و توانمندی‌های مختلفی در این شهرستان وجود دارد.

مسعود رنجبر با اشاره به طرحهای آماده بهره برداری این شهرستان افزود: محور ارتباطی جاده مه‌ولات - گناباد با هزینه ۵۰ میلیارد ریال و مرکز جامع سلامت این شهرستان آماده بهره برداری است.
 
فرماندار چناران نیز در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت ۸۱ طرح با هزینه ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

حمید انصاری‌فرد با اشاره به وضعیت اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی در شهرستان چناران افزود: عملکرد معین‌های اقتصادی این شهرستان در نشستی با حضور مدیران استانداری خراسان رضوی بررسی شده و پیشنهادهای لازم برای توسعه چناران از سوی مدیران این معین‌ها مطرح شده است.

الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی طرح ابتکاری از سوی استاندار خراسان رضوی مبتنی بر توسعه اقتصاد روستا است که اجرای آن از دی ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده است،  در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی ‌هزار و ۲۵۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با مبلغ ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در استان به امضا رسیده که از این میزان طی یک سال گذشته ۲۳۱ طرح با هزینه ۱۱ هزار میلیارد تومان و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی به بهره‌برداری رسیده است.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ معین‌ اقتصادی فرهنگی که ۹۵ درصد آنها متعلق به بخش خصوصی هستند،  مسوولیت توسعه و توانمندسازی استان خراسان رضوی را به شکل داوطلبانه برعهده گرفته‌اند.

خراسان رضوی ۶ میلیون جمعیت، ۷۳ شهر و ۳۰ شهرستان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.