رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ورود مجلس به این پرونده به هیچ عنوان منافاتی با قوانین فیفا ندارد، گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با فشار رسانه‌ای و اعمال نفوذ در AFC پرونده ویلموتس را مختومه کنند.

اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با اعمال نفوذ در AFC پرونده ویلموتس را مختومه کنند

قدس آنلاین: احمد راستینه با اشاره به نامه تهدیدآمیز فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران در رابطه با ورود نهادهای غیرفوتبالی به پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی، اظهار داشت: ورود مجلس به این پرونده کاملا براساس قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران بوده و فدراسیون فوتبال باید در چارچوب قوانین ایران فعالیت داشته باشد.

رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: متأسفانه مفاد این قرارداد موجب ناراحتی جامعه ورزشی کشور شده و مجلس در راستای شفاف‌سازی به پرونده قرارداد ویلموتس ورود کرده است.

فیفا به قوانین داخلی کشورها احترام بگذارد

راستینه با تأکید بر اینکه قطعا فیفا نیز باید به قوانین داخلی کشورها احترام بگذارد، خاطرنشان کرد: ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پرونده مذکور کاملا قانونی و براساس شکایتی است که عده‌ای از نمایندگان در رابطه با فساد احتمالی رخ داده در پرونده ویلموتس صورت داده‌اند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها مکلفند تابع قوانین کشور باشند و با هرگونه تخلف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برخورد خواهد شد.

مجلس خوش رقصی جریان‌های داخلی برای فیفا و AFC را رصد می‌کند

راستینه اضافه کرد: در عین حال مجلس و دستگاه‌های نظارتی با جریانی که درصدد است با یک فشار رسانه‌ای و بین‌المللی از طریق فیفا و AFC پرونده مارک ویلموتس را به حاشیه براند تا امکان رسیدگی به فساد و تخلفات در حوزه فوتبال وجود نداشته باشد، رصد و برخورد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: مسئله دفاع از حقوق مردم مهمترین مسئله برای نمایندگان مجلس یازدهم بوده و اجازه نمی‌دهیم، افرادی با خوش رقصی برای دستگاه‌های بین‌المللی، هر حرکتی در نظام جمهوری اسلامی ایران را یک حرکت صرفا سیاسی تعبیر کنند و مردم بدانند این نوع فضاسازی‌ها مسیر مبارزه با فساد را به انحراف نخواهند کشاند و امیدواریم پایان این پرونده برخورد جدی با متخلفان و مفسدان در این پرونده باشد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.