وزیر کشور اتریش امروز، سه شنبه اعلام کرد کشورش شخصی را که به جاسوسی برای سازمان اطلاعات ترکیه اعتراف کرده، تفهیم اتهام خواهد کرد و مقامات در حال تحقیق درباره فعالیت‌های جاسوسی بیشتر مورد ظنین هستند.

اتریش: بازداشت متهم به جاسوسی برای ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کارل نیهامر، وزیر کشور اتریش در کنفرانسی خبری گفت: مساله مربوط به تلاش نفوذ نیروی خارجی در داخل اتریش است که اساسا قابل قبول نیست.

این وزیر اتریش افزود: یکی از این افراد صراحتا اعتراف کرده که سازمان اطلاعات ترکیه او را برای جاسوسی از شهروندان ترکیه یا اتریشی‌های ترکیه‌ای الاصل جذب کرده تا درباره آنها به سازمان‌های امنیتی این کشور اطلاعات بدهد.

او ادامه داد: مقامات قضایی براساس ظن دست داشتن او در جاسوسی اتهاماتی را به او وارد خواهند کرد.

وزیر کشور اتریش گفت: اتریش بیش از ۳۰ اتریشی را شناسایی کرده که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بعد از ورودشان به ترکیه بازداشت شده‌اند و دلایلی وجود دارند مبنی بر این‌که سازمان اطلاعات ترکیه آنها را جذب کرده است.

نیهامر گفت: جاسوسی ترکیه هیچ جایی در اتریش ندارد و ترکیه نمی‌تواند در آزادی‌ها و حقوق اساسی اتریش نفوذ کند و ما با جدیت با آن مبارزه خواهیم کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، این نتایج در پی تحقیقات بسیار پلیس اتریش روشن شدند، بعد از درگیری‌هایی که بین گروه‌های ترکیه و کردها در وین در ژوئن گذشته روی داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.